- Author
- Tokarz Anna (Uniwersytet Szczeciński)
- Title
- Szkolenia jako narzędzie rozwoju kompetencji pracowników przedsiębiorstw hotelarskich
Training as a Tool for Human Resources Development in Hospitality Enterprises - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2009, nr 11, s. 51-58, rys., tab.
- Keyword
- Szkolenia, Kompetencje pracownicze, Hotelarstwo
Training, Employees competencies, Hotel industry - Note
- summ.
- Abstract
- Celem artykułu jest przedstawienie znaczenia szkoleń w rozwoju pracowników przedsiębiorstw hotelarskich, identyfikacja najważniejszych potrzeb szkoleniowych oraz określenia najbardziej pożądanego ich zakresu tematycznego.(fragment tekstu)
Human skills in contemporary economy are one of most important competitive advantages. The paper emphasizes importance of training in career planning in hospitality enterprises. Main benefi ts of continuous training can be classifi ed as follows: more revenues, better service quality, lower costs of training of new employees, lower staff turnover.(original abstract) - Accessibility
- The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków 2002.
- Rozwój pracowników. Przesłanki, cele, instrumenty, red. A. Szałkowski, Warszawa 2002.
- Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Warszawa 1997.
- Zarządzanie zasobami ludzkimi, red. Z. Gomółka, Szczecin 2005.
- M. Boella, Human Management in the Hospitality Industry, England 1996.
- B. Puczkowski, Determinanty zarządzania kadrami w usługach hotelarskich, Olsztyn 2005.
- A. Aksu, Potrzeby szkoleniowe personelu, "Hotelarz" 2006, nr 1, s. 30.
- M. Dolecka, Hotelarze chcą się szkolić, "Hotelarz" 2007, nr 7, s. 12.
- Cited by
- ISSN
- 1640-6818
1644-0501 - Language
- pol