BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Woźniak Monika (Uniwersytet Gdański)
Title
Metryki stron internetowych źródłem istotnych danych biznesowych
Sites Metrics as the Source of Relevant Business Data
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 597-605, bibliogr. 8 poz.
Issue title
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Keyword
Internet, Biznes elektroniczny
Internet, e-business
Note
summ.
Abstract
Analiza stron serwisów internetowych stanowi dobre narzędzie do zidentyfikowania zachowań klienta na stronie internetowej. Nowym podejściem wykorzystującym standardowe metody, tj. analizę metryk, będzie analizowanie kilku metryk (np. ilość wizyt na stronie, ilość klientów, czas trwania wizyt) i porównywanie ich ze sobą, co generuje nowy wszechstronny analityczny model, który mierzy kilka metryk, zestawia je ze sobą, by w konsekwencji zdefiniować preferencje klientów. Klucz sczytywania metryk jest dynamiczny, gdyż tylko w ten sposób można uzyskać prawdziwy obraz zachowania klienta odwiedzającego strony serwisu. Dopiero tak przygotowana informacja pozwoli firmom na skoordynowanie celów stron ich serwisów internetowych z ich celami biznesowymi, aby w rezultacie zidentyfikować kluczowe miejsca wymagające poprawy, promować te będące popularnymi, nadawać nową funkcjonalność miejscom wymagającym tego, by ostatecznie zwiększyć dochody. (fragment tekstu)

This article illustrates how to use the current information technologies used in web pages in order to obtain important business data. Question here is metrics, which are mechanism purely informatics, but nevertheless forming a huge data about websites customer company. The article reviewing the different categories and types of metrics that indicate conceal information on individual cases and how to see them important source of business data. From e-business company policy will depend on the choice of these metrics, the data will be correlated with established objectives. (original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Aldrich S.E.: The Other Search: Making the Most of Site Search to Optimize the Total Customer Experience, Patricia Seybold Group, New York 2008.
  2. Belkin M.: Reasons why all Unique Visitors are not created equal, http://www.omniture.com 2009.
  3. Burby J., Brown A.: Web Analytics Definitions, http://www.webanalyticsassociation. org 2009.
  4. Jacks R.: Getting Results From Your Website, http://www.panalysis.com 2009.
  5. Marshall J.: Seven Deadly Web Analytics Sins, http://www.clicktracks.com 2009.
  6. Nielsen J.: Designing Web Usability: The Practice of Simplicity, Peachpit Press, New York 2009.
  7. Spool J.: Site Usability: A Designer's Guide, User Interface Engineering, John Wiley & Sons, New York 2008.
  8. http://www.psgroup.com
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu