BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bartoszewska Barbara (Instytut Łączności), Duszak Michał (Instytut Łączności)
Title
Telewizja płatna jako element rynku telekomunikacyjnego
Pay Tv As Part of the Telecommunications Market
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 609-617, tab., rys., bibliogr. 6 poz.
Issue title
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Keyword
Telewizja, Rynek telekomunikacyjny
Television, Telecommunication market
Note
summ.
Abstract
Niewątpliwie konkurencja z każdym rokiem będzie coraz ostrzejsza. Do gry wchodzą także operatorzy telekomunikacyjni. Konkurencję dla operatorów platform DTH i kablowych w przypadku najtańszych pakietów stanowić może naziemna telewizja cyfrowa. Prace nad wprowadzeniem cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T, ang. Digital Video Broadcasting - Terrestial) nieustannie się przedłużają. Telewizja cyfrowa ma całkowicie zastąpić analogową w sierpniu 2013 r. 30 września 2009 r. ruszyła w Polsce naziemna telewizja cyfrowa. Na razie jest dostępna w Warszawie, Poznaniu, Zielonej Górze, Wiśle, Rzeszowie i Żaganiu. Od marca 2010 r. rozpoczęta zostanie emisja w kolejnych 24 miejscowościach. Zgodnie ze wstępnymi ustaleniami emisja naziemnego sygnału cyfrowego na terenie całego kraju rozpocznie się najpóźniej w sierpniu 2011 r., po czym nastąpi dwuletni okres przejściowy równoległego nadawania analogowego i cyfrowego. Docelowo na potrzeby DVB-T będzie udostępnionych osiem tzw. multipleksów (zakresy częstotliwości dla kanałów cyfrowych) zawierających różnorodną ofertę programową, zarówno w standardowej (SDTV), jak i wysokiej rozdzielczości (HDTV). W ramach pierwszego multipleksu dostępne są wszystkie stacje nadające swój program naziemnie: TVP1, TVP2, TVP Info, Polsat, TVN, TV4, TV Puls. Obecni główni gracze na rynku płatnej telewizji cyfrowej nie są zainteresowani wprowadzeniem naziemnej telewizji cyfrowej, gdyż stanowi ona dla nich zagrożenie przejęcia ich klientów. Do 2013 r. mogą czuć się w miarę bezpiecznie, a po tym okresie z pewnością obraz rynku telewizji płatnej ulegnie zmianie. (fragment tekstu)

The paper presents increasing importance in the Polish pay-TV segment. Increase in subscribers pay digital satellite television in Poland in 2005-2008 was much more dynamic than the growth of cable TV subscribers. Almost all major operators in the pay-TV service launched video on demand (VoD). It is expected that the next four years for pay-TV market in Poland, particularly for satellite television, means a period of growth. (original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Cyfrowy Polsat, Raport Millennium Dom Maklerski S.A., lipiec 2009.
  2. Individual EITO report 2009, EITO 2009.
  3. Nadawcy rozpowszechniający program w sieciach telewizji kablowej w Polsce, Analiza Biura KRRiT, Departament Komunikacji Kablowej, nr 6/2009, listopad 2009.
  4. Polska Izba Komunikacji Elektronicznej PIKE, www.pike.org.pl
  5. Skonsolidowany Raport Roczny Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat S.A. za rok obrotowy zakończony 31 grudnia 2008 roku, Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat SA, Warszawa, marzec 2009.
  6. www.cyfrowypolsat.pl
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu