BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Niedzielski Eugeniusz (University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland), Czamajło Beata (University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland)
Title
Product Related Factors Determining Consumer Behaviors in the Yogurts Market
Produktowe determinanty zachowań konsumentów na rynku jogurtów
Source
Olsztyn Economic Journal, 2009, nr 4 (2), s. 153-158, rys., bibliogr. s. 158
Keyword
Rynek przetworów mlecznych, Zachowania konsumenta, Konkurencyjność
Dairy market, Consumer behaviour, Competitiveness
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono wyniki sondażu diagnostycznego przeprowadzonego wśród konsumentów jogurtu. Badania wykazały, że głównymi czynnikami skłaniającymi do spożywania jogurtów są względy zdrowotne, odżywcze i dietetyczne. O wyborze konkretnego produktu decydują głównie jego smak, jakość i cena. (abstrakt oryginalny)

The paper presents the results of the diagnostic survey conducted among consumers of yogurts. The studies showed that the major factors encouraging consumption of yogurts are health, nutritive and dietetic properties of those products while the choice of a specific product is determined by the taste, quality and price. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Cymanow P. 2008. Ocena preferencji konsumentów produktów mleczarskich na przykładzie mieszkańców Krakowa. Roczniki Naukowe SERiA, X(4).
  2. Czamajło B. 2008. Konkurencyjność na rynku jogurtów w Polsce. MSc Thesis. UWM, Olsztyn.
  3. Góralczyk M. 2006. Jak konsumenci oceniają ofertę wyrobów mleczarskich. Przegląd Mleczarski, 48-50.
Cited by
Show
ISSN
1897-2721
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu