BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Chrąchol Urszula (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Programy lojalnościowe jako element przewagi konkurencyjnej w relacjach z klientami
Loyalty Programs as Part of Competition's Advantage In Customer's Relations
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2009, nr 44, T.1, s. 109-114, bibliogr. 10 poz.
Issue title
Nowoczesne przedsiębiorstwo
Keyword
Programy lojalnościowe, Przewaga konkurencyjna, Relacje z klientami
Loyalty programs, Competitive advantage, Relationships with customers
Note
summ.
Abstract
W rozwijających się gospodarkach rozwój krajów cieszy przedsiębiorców, ale jednocześnie stawia ich przed różnymi wyzwaniami. Aby konkurować na rynku nie wystarczy już tylko opracować dobry towar i odpowiednio go zareklamować, ale należy w szczególności dbać i utrzymywać pozytywne relacje z klientami, którzy kuszeni są przez konkurencyjne firmy i ich produkty. Ciągle rozwijający się rynek, a tym samym rosnąca konkurencja wymusza stałe ulepszanie jakości oferowanych towarów i usług oraz zachęcenie kupujących do lojalności. Różnorodność ofert, wszelkiego rodzaju promocje i wyprzedaże powodują, iż przeciętny konsument porównuje oferty i w większości przypadków dokonuje zakupów w miejscu, gdzie cena jest dla niego satysfakcjonująca. Z takich powodów przedsiębiorcy stawiają przed sobą pytanie, co robić aby usatysfakcjonować i nie stracić klienta. Warunkiem utrzymania go jest zaproponowanie mu czegoś atrakcyjnego, co sprawi, że będzie on zobligowany do korzystania z usług danego przedsiębiorstwa i co najważniejsze, że sam będzie tego chciał. Dlatego też oferty kierowane do konsumentów muszą być dla nich istotne, znaczące, wyjątkowe, a nawet nie mające substytutów. Przekonanie o słuszności powyższego stwierdzenia powinno mieć długotrwały charakter, przedsiębiorstwo powinno dążyć do pozycji atrakcyjnego dostawcy produktów czy też usług, tak aby zaspokajać pragnienia nabywców, co w konsekwencji powinno doprowadzić do nawiązania długookresowych relacji oraz zbudowania grupy wiernych i lojalnych klientów. Narzędziem, służącym do tego typu zadań są właśnie programy lojalnościowe. (fragment tekstu)

Subject of the report is loyalty programs and their meaning in building relations with customers and competition's advantage on the market. First part contains theoretical issues bound up with loyalty programs- definition of loyalty program and key issues of them. Next part contains the results of research done on polish market and their interpretation. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Bibliography
Show
  1. Dejnaka A., Budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  2. Kotler P., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner & Ska, Warszawa 1994.
  3. Kwiatek P., Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie, Wyd. Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007.
  4. Otto J., Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  5. Schuller A. M., Fuchs G., Marketing lojalność i owy, Akademia Sukcesu, wa 2005.
  6. Urban W., Siemieniako D., Lojalność klientów, Modele, motywacja, PWN, Warszawa 2008.
  7. Wlaźniak ML, Lojalny romans B2B, "Marketing w praktyce" 2006, nr 4.
  8. www.winter.pl.
  9. www.egospodarka.pl.
  10. www.czasmarketingu.coin.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1896-382X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu