BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Antczak Zbigniew (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
CSR a konsumenci (wybrane zagadnienia eksploracyjno-ontologiczne)
CSR and Consumers (Selected Ontological-exploratory Issues)
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki Społeczne (2), 2010, nr 129, s. 199-208, rys., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Współczesne społeczeństwa - nadzieje i zagrożenia
Keyword
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Globalizacja, Konsument
Corporate Social Responsibility (CSR), Globalization, Consumer
Note
streszcz., summ.
Abstract
Autor przedstawia koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw/biznesu (SOP/B, Corporate Social Responsibility - CSR), przyjmując punkt widzenia konsumenta. Analizuje zakresy znaczeniowe zachowań konsumenta oraz ukazuje CSR w świetle najnowszych badań nad postawami konsumentów. (abstrakt oryginalny)

The author adopts consumer's point of view and looks at the concept of corporate/business social responsibility (SOP/B Corporate Social Responsibility, CSR). He briefly analyses the semantic fields of consumer behaviour and reveals the CSR in the light of recent research on consumer attitudes. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Antczak Z., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw/biznesu (zagadnienia definicyjno-systema-tyzacyjne), [w:] E. Weiss, M. Godlewska, A. Bitkowska (red.), Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu. Koncepcje zarządzania, Wyd. WSFiZ Vizja Press & IT, Warszawa 2008.
  2. Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Zysk, Poznań 1997.
  3. Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1994.
  4. Garbarski L., Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998.
  5. Mika S., Psychologia społeczna, PWN, Warszawa 1982.
  6. Mizera K., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w świetle postaw konsumentów, Uniwersytet Opolski (wersja elektroniczna doktoratu z 24.09.2009), Opole 2010.
  7. Morawski W., Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  8. Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1992.
  9. Szumilak J., Konsumenci i ich zachowania na rynku, [w:] J. Altkorn (red.), Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków 1996.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
2080-6019
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu