BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Adamowicz Mieczysław (Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej), Janulewicz Paweł (Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie)
Title
Wykorzystanie koncepcji marketingowej do wzmocnienia pozycji konkurencyjnej gmin w regionach peryferyjnych
Application of Marketing Concept to Strengthen County Competitive Position in Peripheral Regions
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2012, T. 14, z. 4, s. 5-10, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Marketing terytorialny, Konkurencyjność, Konkurencyjność regionów
Territorial marketing, Competitiveness, Regions competitiveness
Note
streszcz., summ.
Country
Województwo lubelskie
Lubelskie Voivodeship
Abstract
Zaprezentowano model wdrożenia koncepcji marketingowej w gminie oraz wybrane wyniki badań przeprowadzone na terenie województwa lubelskiego. Opracowanie wskazuje cele jakie pełni marketing w gminie, potrzeby ludności oraz zagrożenia dla działań marketingowych dostrzegane z punktu widzenia pracowników jednostek terytorialnych z uwzględnieniem poziomu konkurencyjności reprezentowanego przez daną jednostkę. Wdrażając koncepcję marketingową gminy, władze samorządowe mogą niejednokrotnie napotkać bariery, wśród których najczęściej wymienianymi są: bariery finansowe, prawne, administracyjne oraz społeczne. (abstrakt oryginalny)

This paper presents the model of marketing concept implementation at a county level and selected research results conducted in Lublin voivodship. The study identifies the role of marketing in a county as a territory, residents' needs and threats to the marketing strategy as expressed by municipal government officers taking into the consideration the county competitive position. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Altkorn J. 1998: Marketing w turystyce. PWN, Warszawa, 48.
  2. Domański T. 1997: Marketing terytorialny - wybrane aspekty praktyczne. [W:] Marketing terytorialny-strategiczne wyzwania dla miast i regionów, Uniwersytet Łódzki, Łódź, 28.
  3. Guzal-Dec D. 2009: Konkurencyjność jednostek terytorialnych na przykładzie gmin wiejskich województwa lubelskiego. Wyd. PSW Biała Podlaska, 6.
  4. Jałowiecki B. 2002: Zarządzanie rozwojem aglomeracji miejskich. Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 179.
  5. Kauf S. 2009: Orientacja marketingowa i logistyczna w zarządzaniu regionem. Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole, 209.
  6. Klasik A. 1999: Analiza konkurencyjności i strategie konkurencyjne miast. [W:] Konkurencyjność miast i regionów Polski południowo-zachodniej (red. R. Broszkiewicz). Wyd. AE im. Oskara Langego we Wrocławiu, Prace Naukowe 821, Wrocław, 15.
  7. Kotler Ph. 1999: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. FELBERG SJA, Warszawa, 15.
  8. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Dz.U. 2001 r. Nr 142, poz. 1591.
  9. Zalewski A. 2006: Uwarunkowania stymulowania rozwoju lokalnego. Problemy Zarządzania, 3, 33.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu