BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jefmański Bartłomiej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Rozmyty model luk jakości w ocenie kompetencji pracowników branży turystycznej regionu Kotliny Kłodzkiej
Fuzzy Quality Gaps Model in an Assessment of Workers Competence - Example of Tourist Trade in Kłodzko Valley Region
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 179, s. 335-346, tab., wykr., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Gospodarka lokalna w teorii i praktyce
Keyword
Jakość, Turystyka, Region
Quality, Tourism, Region
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem opracowania jest ocena kompetencji pracowników branży turystycznej regionu Kotliny Kłodzkiej. W tym celu zaproponowano zastosowanie analizy luk jakości opracowanej na gruncie badań jakości usług. W artykule scharakteryzowano również nowe podejście w analizie luk jakości, polegające na zastosowaniu elementów teorii zbiorów rozmytych. Wyniki oszacowania luk jakości w kompetencjach pracowników z zastosowaniem liczb rozmytych zaprezentowano w empirycznej części opracowania.(abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is the assessment of workers' competence in tourist trade of Kłodzko region. An application of quality gaps analysis is proposed. In the paper there is also presented a new approach in a gap quality analysis with an application of fuzzy set theory elements. The estimation of quality gaps with fuzzy numbers application in workers competence is presented in the empirical part of the paper.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Benitez J.M., Martin J.C., Roman C., Using Fuzzy Number for Measuring Quality of Service in the Hotel Industry, "Tourism Management" 2007, nr 28.
  2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. Kandel A., Fuzzy techniques in pattern recognition, John Wiley & Sons, New York 1982.
  4. Jefmański B. (red.), Turystyka szansą dla rozwoju regionu Kotliny Kłodzkiej - diagnoza kierunków kształcenia kadr dla branży turystycznej w regionie Kotliny Kłodzkiej, Perfect, Wałbrzych 2010.
  5. Lasek M., Data Mining. Zastosowania w analizach i ocenach klientów bankowych, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Oficyna Wydawnicza "Zarządzanie i finanse", Warszawa 2002.
  6. Pedrycz W., Gomide F., An Introduction to Fuzzy Sets: Analysis and Design, The MIT Press, Cambridge 1998.
  7. Reznik L., Fuzzy Controllers, Newnes, Oxford 1997.
  8. Rudawska E., Kiecko R., Servqual - metod badania jakości usług i jej praktyczne zastosowanie, "Marketing i Rynek" 2000, nr 5.
  9. Tsaur S.H., Chang T.Y., Yen Ch.H., The Evaluation of Airline Service Quality by Fuzzy MCDM, "Tourism Management" 2002, nr 23.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu