BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Karbowiak Katarzyna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Title
Budowanie relacji z klientem w agroturystyce - wyzwanie czy konieczność?
Building Relationships with the Customer of Agrotourism Farm - Challenge or Necessity?
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2014, T. 16, z. 6, s. 208-212, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Agroturystyka, Relacje z klientami, Budowanie lojalności klienta
Agrotourism, Relationships with customers, Cultivation customer loyalty
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest ukazanie zagadnienia potrzeby budowania relacji z klientem w działalności agroturystycznej. W obecnych czasach budowanie relacji z klientem stanowi podstawę funkcjonowania przedsiębiorstw. Dotyczy to również działalności agroturystycznej. Analizę przedstawiono w oparciu o badanie ankietowe przeprowadzone w grupie 50 gospodarstw agroturystycznych. W wyniku przeprowadzonych badań ustalono, że prawie połowa badanych uwzględniała dbałość i nastawienie na klienta, gdy rozpoczynała działalność. Prawie 75% badanych utrzymuje z klientami trwałą więź. (abstrakt oryginalny)

The present time to build a relationship with the customer is the base of operation of any enterprises. This also applies to the activities of agritourism. Analysis are based on a survey conducted in a group of 50 agritourism farm. Aim of this article is to present the needs to build relationships with clients of tourism farm. The result of the study found that almost half of the respondents to take into account the care and customer focus when starting. Nearly 75% of respondents maintain lasting relationship with our customers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bureš I., Řehulka P. 2007: 10 zasad budowania trwałych relacji z klientem, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  2. Dejnaka A. 2007: Budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo HELION, Gliwice.
  3. Dziewanowska K. 2012: Relacje i lojalność klientów w marketingu, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  4. Mazurek-Łopacińska K. 2002: Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa.
  5. Rudawska E. 2005: Lojalność klientów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  6. Siemieniako D. 2010: Rola empatii w budowaniu lojalności relacyjnej klientów, [w:] I. Krupa (red.), Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich, Zesz. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 608, "Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", nr 15, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  7. Słownik wyrazów obcych. 1999: PWN, Warszawa.
  8. Smyczek S. 2001: Lojalność konsumentów na rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  9. Tomaszewicz D. 2010: Przewodnik - Sprzedaż i profesjonalna obsługa klienta, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Olsztyn.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu