BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Borowska Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Title
Rozwój handlu wewnętrznego wobec wyzwań regionalnych i globalnych w Polsce
Development of Internal Market in the Face of Regional and Global Challenges in Poland
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2011, T. 13, z. 3, s. 40-44, bibliogr. 14 poz.
Keyword
Rozwój handlu, Handel wewnętrzny, Żywność, Globalizacja
Trade development, Domestic trade, Food, Globalization
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł jest próbą przedstawienia zmian zachodzących w poziomie i strukturze handlu wewnętrznego po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej. Omawia dotychczasowe, jak i potencjalne miejsca sprzedaży produktów wysokiej jakości o regionalnym i tradycyjnym charakterze, których rynek jest w początkowej fazie tworzenia. (abstrakt oryginalny)

The article attempts to present situation and the level and structure of the internal market in Poland after of connecting the European Union. It describes past and future potential places of sale traditional and regional food in Poland. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Borowska A. 2008: Postawy europejskich konsumentów wobec produktów tradycyjnych i regionalnych. Zesz. Nauk. SGGW, seria Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 72, 145-160.
  2. Borowska A. 2010: Uwarunkowania ekonomiczne i pozaekonomiczne produkcji żywności wysokiej jakości w Polsce. Wyd. SGGW, Warszawa.
  3. Do końca roku z mapy Polski zniknie 4 tys. małych sklepów. [www.dlahandlu.pl], 10.11.2010.
  4. Domański T. 2005: Strategie rozwoju handlu. PWE, Warszawa.
  5. Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2010. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013. Raport PMR na 4 kwartał 2010 (Poland Retail Report Q4 2010) przygotowanego przez brytyjską firmę badawczą BMI.
  6. Jakie szanse mają małe sklepy? [www.egospodarka.pl], 13.11.2010.
  7. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V. 2002: Marketing. Podręcznik europejski. PWE, Warszawa, 142.
  8. Kubacka D. Dzięki sieciom handlowym do 2013 r. rynek spożywczy w Polsce wzrośnie o ok. 40 mld zł. [www.portalspozywczy.pl], [www.portfel.pl].
  9. Michalski E.2007: Marketing. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa, Przybyłowski K., Hartley S.W., Kerine R.A., Rudelius W. Marketing. Dom Wydawniczy AB.
  10. Pokorska B., Maleszyk E. 2002: Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym. PWE, Warszawa, 9.
  11. Russak G. 2005: Idea produktów regionalnych i lokalnych w Unii Europejskiej. [W:] (red. M. Gąsiorowski). O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia. Fundacja Fundusz Współpracy. Warszawa, 2005, 64.
  12. Rutkowski I. P. 2007: Rozwój nowego produktu. Metody i uwarunkowania. PWE, Warszawa.
  13. Strużycki M. (praca zbiorowa pod red. nauk.) 1996: Globalizacja handlu w Polsce. Szanse i zagrożenia. IRWiK, Warszawa.
  14. Trojanowicz P. 2010: Pozycja, perspektywy rozwoju i kierunku zmian rynku zagęszczonych soków owocowych w Polsce. [W:] XV Ogólnopolskie Spotkanie Sadowników w Grójcu. Wyd. ISK, Grójec, 81.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu