- Author
- Minta Stanisław (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu)
- Title
- Wykorzystanie marki regionalnej w praktyce przedsiębiorstwa agrobiznesu
Use of a Regional Brand in the Practice of Agribusiness Company - Source
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2011, T. 13, z. 3, s. 204-209, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
- Keyword
- Marka, Agrobiznes, Strategia marki, Produkty regionalne, Sprzedaż bezpośrednia
Brand, Agrobusiness, Brand strategy, Regional product, Direct sales - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule przedstawiono przedsiębiorstwo z Republiki Czeskiej działające głównie w branży agrobiznesu, a dokładniej na rynku ekologicznych produktów żywnościowych. Badana "Biofarma Sašov" miała w swojej ofercie m.in. certyfikowane produkty regionalne, dlatego w działaniach promocyjnych wykorzystywano wizerunek marki regionalnej, w celu uzyskania dodatkowej przewagi konkurencyjnej, ułatwienia zbytu, podniesienia prestiżu firmy i skojarzenia oferty z tradycyjnym, zdrowym i lokalnym charakterem produktów. Na podstawie badań można stwierdzić, że wybrany obiekt poprzez swoje działania promocyjne realizował strategię sprzedażową w oparciu o pozycjonowanie na ekologiczność, wysoką jakość oraz regionalne pochodzenie wytwarzanych produktów. (abstrakt oryginalny)
The paper presents the company from the Czech Republic, primarily active in the agribusiness sector (more precisely on the market of organic food products). Selected for the study "Biofarma Sašov" was on offer certified regional products. Therefore, there was used in promotional activities image of regional brand, in order to gain additional competitive advantage, facilitate sales, the raise of company prestige and the associations assortment from the traditional, healthy and local character of the products. Based on the research can be concluded that the selected object, through its promotional activities, executed sales strategies based on the positioning of environmental performance, quality and regional origin of products. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- ARZ: [www.regionalni-znacky.cz], 20.03.2011.
- Biofarma Sašov: [www.e-shop.biofarma.cz], 20.03.2011.
- Rocenka ekologicke zemedelstvi v Ceske republice. 2010: Ministerstvo Zemedelstvi, Bioinstitut, Praha, 28-29.
- Ceska Biopotravina: [www.biopotravinaroku.cz], 21.03.2011.
- Cunningham W.H., Cunningham I.C.M., Swift C.M. 1987: Marketing - a Managerial Approach. South-Western Publishing Co, 331.
- Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W. 2001: Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej fi rmy. Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa, 337-343.
- Górska-Warsewicz H. 2009: Strategie marek mleczarskich. Biuletyn Informacyjny, 5 (215), Agencja Rynku Rolnego, 43-50.
- Minta S. 2010: Działalność Stowarzyszenia Marek Regionalnych w Republice Czeskiej. Rocz. Nauk. SERiA, t. XII, z. 5, 140-145.
- Stachak S. 1997: Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych. Książka i Wiedza, Warszawa, 92-162.
- ZERA: [www.zeraagency.eu], 14.03.2011.
- Cited by
- ISSN
- 1508-3535
- Language
- pol