BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Miaskowska Marta (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie)
Title
Sztuka a media
Arts and Media
Source
Rynek - Społeczeństwo - Kultura, 2013, nr 4(8), s. 38-42, rys., bibliogr. 9 poz.
Issue title
Biznes to nie tylko biznes
Keyword
Sztuka, Media, Multimedia
Art, Media, Multimedia
Note
streszcz., summ.
Abstract
Poniższy artykuł przedstawia zjawisko synergii jaką obserwujemy w obszarach sztuki i mediów. Ewolucję pracy artysty, która zaczyna wpisywać się w potrzeby biznesowe, a także zmiany społeczne, które nieustannie podnoszą poziom realizacji multimedialnych, nie tylko w instytucjach artystycznych. Moje rozważania są próbą analizy tych procesów, które wpływają na ciągłe zbliżanie się dziedzin, do niedawna sobie obcych. (abstrakt oryginalny)

The following article presents a synergy between art and the media. The evolution of art has started to become essential to business also because of social changes which require a continual rise in the level of multimedia and not only in artistic institutions. My dissertation is an attempt to the processes which affect the analyze continual close approach of two fields which until recently were foreign to each other. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Dziamski G., (2004) Od sztuki do kultury wizualnej [w:] Kostyrko T., red., Sztuka współczesna i jej filozoficzne komentarze, Poznań: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
  2. van Dijk J., (2010) Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  3. Gołaszewska M., (1999) Multimedia - krytyka i obrona. Esej o estetycznym statusie nowych mediów [w:] Wilkoszewska K., red., Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, Kraków: Universitas.
  4. Jankowska M., (2004) Wideo, wideoinstalacja, wideoperformance w Polsce w latach 1973-1994, Warszawa: Neriton.
  5. Kita B., (2003) Między przestrzeniami. O kulturze nowych mediów, Kraków: Rabid.
  6. Kluszczyński R.W., (2002) Film-wideo-multimedia, Kraków: Rabid.
  7. Kluszczyński R.W., (2010) Sztuka interaktywna. Od dzieła - instrumentu do interaktywnego spektaklu, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
  8. Lister M., (2009) Nowe media, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  9. Ostrowicki M., (2006) Wirtualne realis. Estetyka w epoce elektroniki, Kraków: Universitas.
Cited by
Show
ISSN
2300-5491
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu