BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Dzieńdziora Joanna (Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Title
Nowe wyzwania dla systemu ocen pracowników instytucji integracji i pomocy społecznej
New Challenges for the Staff Evaluation in the Institutions of Integration and Social Assistance
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.3, s. 269-279, rys., bibliogr. 9 poz.
Issue title
Zarządzanie
Keyword
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Ocena pracowników, Pomoc społeczna, Integracja społeczna, Kapitał ludzki
Human Resources Management (HRM), Employee appraisal, Social assistance, Social integration, Human capital
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem opracowania jest wskazanie nowych wyzwań dla systemu ocen pracowniczych w ujęciu teoretycznym i empirycznym. Rozważania opierają się na przekonaniu, iż system ocen pracowniczych może w przyszłości zmieniać swoje oblicze. Nowe problemy i wyzwania ograniczają bowiem jego stosowanie w organizacjach o wysokim poziomie stabilności zatrudnienia i działających w stabilnym otoczeniu. W części empirycznej przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej. Założenia badań identyfikują system ocen pracowniczych jako narzędzie zalecane i przydatne w charakterystyce i ocenie kompetencji pracowników pod względem ich zgodności z realizacją zadań. Należy jednak podkreślić, że przyjęcie takiego założenia jest uprawnione tylko w sytuacji odwoływania się do wyników przeprowadzonej diagnozy. (abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is to identify new challenges for employee evaluation system in theoretical and empirical terms. These considerations are based on the belief that employee evaluation system in the future, may change its shape. New problems and challenges restrict its use in organizations with high levels of employment stability and operating in a stable environment. The empirical part presents the results of a survey conducted among employees of institutions of integration and social assistance. Assumptions of the studies identify employee evaluation system as recommended and useful tool in the characterization and assessment of the competence of employees in terms of their compliance with the implementation of tasks. It should be noted, however, that such an assumption is authorized only in situations referring to the results of the performed diagnosis. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Dzieńdziora J., Ocenianie pracowników. Ujęcie teoretyczne i praktyczne, Oficyna Wydawnicza "Humanitas", Sosnowiec 2008.
  2. Dzieńdziora J., The New Problems and Challenges for the Employee Assessment System, w: L. Jeziorski, S. Borkowski, Zarządzanie, doskonalenie, zmiany, Oficyna Wydawnicza "Humanitas", Sosnowiec 2008.
  3. Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2007.
  4. Kusio U., Implozja rzeczywistości ekranu, w: M. Sokołowski (red.), U progu wielkiej zmiany? Media w kulturze XXI wieku, Oficyna Wydawnicza "Kastylia", Olsztyn 2005.
  5. Levy-Leboyer C., Kierowanie kompetencjami, Poltext, Warszawa 1997.
  6. Listwan T. (red.), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2010.
  7. Łucewicz J., Ocenianie pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa 2004.
  8. Marshall S.P., Tworzenie uczących się społeczności na miarę XXI wieku, w: F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1998.
  9. Pocztowski A., Funkcja personalna. Diagnoza i kierunki zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu