BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Królik Ryszard (Politechnika Częstochowska)
Title
Wpływ społecznych czynników makrootoczenia na strategie współczesnych przedsiębiorstw
The Impact of Social Factors of Macro-Environment on the Strategies of Modern Enterprises
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 111-124, rys., bibliogr. 11 poz.
Issue title
Zarządzanie
Keyword
Otoczenie przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa, Prawne i społeczne otoczenie biznesu
Enterprise environment, Corporation strategies, Legal and social business environment
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule dokonano próby analizy związków występujących na granicy przedsiębiorstwa, jego klientów i otocznia społecznego. Opisano możliwości i podano przykłady oddziaływania przedsiębiorstw na konsumentów i własne otoczenie oraz możliwości oddziaływania społeczeństwa na współczesne przedsiębiorstwa i ich decyzje strategiczne. Poruszono również problem kształtowania świadomości konsumentów w kwestii wyboru dóbr i tym samym oddziaływania na strategie producentów. (abstrakt oryginalny)

In the paper there has been made an attempt to analyze the ties occurring between the enterprise, its clients and the social environment. There have been presented the examples of the impact of enterprises on consumers and their own environment and the opportunities of the society to influence modern enterprises and their strategic decisions. There has also been discussed the problem of developing consumers' awareness on the selection of goods and, at the same time, affecting the strategies of producers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Filipczuk J., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, teoria i praktyka, WSZiM, Sochaczew 2008.
  2. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
  3. http://freeisoft.pl/2012/08/lista-szkodliwych-substancji-e-i-konserwantow-zawartych-wjedzeniu.
  4. http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136200,15442022,_Rz___Rynek_parowek_w_Polsce_ jest_wart_3_mld_zl_i.html.
  5. Malczyńska-Biały M., Konsumeryzm w Stanach Zjednoczonych Ameryki, "Polityka i Społeczeństwo" 2012, nr 10.
  6. Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1999.
  7. Olejniczak K., Wpływ wybranych czynników ekologicznego aspektu CSR na przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw działających na terenie województwa śląskiego, "Annual Set the Environment Protection" 2013, vol. 15, t. 15.
  8. Skonieczny J., Analiza strategiczna, w: Zarządzanie Strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
  9. www.firmymiesne.pl/artykul/zdrowe-parowki-dla-dzieci-wedliny-bez-glutaminianu-ifosforanow, 266.
  10. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8167267.
  11. Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu