- Author
- Nogalski Bogdan (Uniwersytet Gdański), Niewiadomski Przemysław (Uniwersytet Gdański)
- Title
- Zjawisko koincyndencji w sektorze mechanizacji rolnictwa - rekomendacje w kierunku elastyczności produktowej
Phenomenon of Coincidence in the Agricultural Mechanisation Sector - Recommendations Towards the Product Flexibility - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 191-209, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
- Issue title
- Zarządzanie
- Keyword
- Koincydentność, Rolnictwo, Mechanizacja rolnictwa, Elastyczność produkcji
Coincidence, Agriculture, Agricultural mechanization, Production flexibility - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule przedstawiono kontekst zjawiska koincyndencji jako czynnika warunkującego implementację wyrobu dostosowanego do wymagań klientów. W ramach prowadzonych badań dotyczących implementacji tego samego wyrobu w "odmiennej", pod względem jakości, postaci autorzy poszukują odpowiedzi, na pytania: czy zostanie zachowana relacja pomiędzy ceną rynkową a kosztami wytworzenia, innymi słowy czy wysokość osiąganego przez wytwórcę zysku będzie zbliżona w przypadku implementacji tego samego produktu wyższej i niższej jakości oraz czy wysokość uzyskiwanego przez wytwórcę zysku zmienia się wraz ze zmianą jakości implementowanego wyrobu; jeżeli tak to w jakim kierunku przebiegają zmiany? (abstrakt oryginalny)
This paper presents a context of the phenomenon of coincidence (comparability) as a determinant of implementation of the product adapted to the customers' requirements. As a part of the conducted research for the implementation of the same product in a "different" form in terms of its quality, the authors are searching for answers to the following questions: a) is the relation between the market price and the cost of production maintained, in other words, is the amount of profit achieved by a manufacturer similar in the case of implementation of the higher and lower quality product? b) does the amount of profit achieved by a manufacturer vary with the change of quality of the implemented product? If yes, what is the direction of changes? (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określania kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2000.
- Bratnicki M., Kulikowska-Pawlak M, Wymiary zarządzania ryzykiem strategicznym a efektywność organizacji, w: Ryzyko w zarządzaniu strategicznym. Natura i uwarunkowania, red. E. Urbanowska-Sojkin, P. Bartkowiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013.
- Kołodko G., Dokąd zmierza świat. Ekonomia polityczna przyszłości, Prószyński i S-ka, Warszawa 2013.
- Krzakiewicz K., Cyfert S., Role przywódców w procesie zarządzania innowacjami, w: Innowacje w zarządzaniu, red. J. Skalik, A. Zabłocka-Kluczka, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 300, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
- Mruk H., Pilarczyk B., Szulce H., Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
- Reymer B., Mały poradnik mechanika. Tom I i II, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 1985.
- Rudnicki I., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
- Skrzypek E., Uwarunkowania jakości klienta w realiach nowej ekonomii, w: Orientacja na klienta jako kryterium doskonałości, red. T. Borys, P. Rogala, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.
- Wirkus M., Roszkowski H., Dostatni E., Gierulski W., Zarządzanie projektem, PWE, Warszawa 2014.
- Zarządzanie strategiczne w praktyce polskich przedsiębiorstw, red. S. Łobejko, Z. Pierścionek, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2011.
- Cited by
- ISSN
- 2080-4881
- Language
- pol