- Author
- Tomczak Michał (Politechnika Gdańska)
- Title
- Kategoria "profesjonalizmu" w opinii studentów zarządzania
The Idea of Professionalism in Perspective of Master in Management Program Postgraduates - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 421-433, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
- Issue title
- Zarządzanie
- Keyword
- Profesjonalizm, Badania ankietowe, Badanie opinii
Professionalism, Questionnaire survey, Opinion research - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule podjęto próbę scharakteryzowania sposobu, w jaki studenci definiują pojęcie profesjonalizmu i określenia cech, które uznają za charakterystyczne dla osób określanych mianem profesjonalistów. Materiał empiryczny pozyskano metodą sondażową, na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród studentów studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie. Wśród wniosków z badania, należy podkreślić przede wszystkim wysoką świadomość wśród studentów odnośnie do istotnego znaczenia, jakie ma rzetelne i profesjonalne podejście pracownika w toku realizacji obowiązków zawodowych oraz umiejętność trafnego wskazania cech, które uznać można za profesjonalne. Należy jednak również podkreślić, że ankietowani nie dostrzegają w swoim otoczeniu zbyt wiele osób, które określają mianem profesjonalistów. (abstrakt oryginalny)
The main problem of this article is a try to explore the way that postgraduates consider an idea of professionalism and what features they find as characteristic for professionals. Empirical part of text is based on data gained from quantitative research, concretely from a survey carried out among postgraduates of Master in Management Program. As a result of research, arose a reflection, that postgraduates are deeply conscious about importance of reliable and professional approach during accomplishing occupational responsibilities and they can identify rightly features that can be named as professional. But also there is a need to emphasize that postgraduates can't point out many professionals in their surroundings. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Blachnik-Gęsiarz M., Szempruch J., Profesjonalizm a rozwój zawodowy nauczyciela, w: Profesjonalne funkcjonowanie nauczyciela, red. J. Szempruch, Wydawnictwo WSL, Częstochowa 2010.
- Day Ch., Rozwój zawodowy nauczyciela, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
- Filipowicz G., Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa 2004.
- Gewirtz S., Mahony P., Hextall I., Cribb A., Policy, professionalism and practice: understanding and enhancing teachers' work, w: Changing Teacher Professionalism. International trends, challenges and ways forward, red. S. Gewirtz, P. Mahony, I. Hextall, A. Cribb, Routledge, Londyn-Nowy Jork 2009.
- Jaremczuk K., Podmiotowość pracownika w zarządzaniu organizacją, PWE, Warszawa 2012.
- Klisiński J., Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2000.
- Kwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- Morawski M., Zarządzanie profesjonalistami, PWE, Warszawa 2009.
- Oleksyn T., Zarządzanie kompetencjami, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
- Podręcznik ankietera, red. S. Sawiński, P.B. Sztabiński, F. Sztabiński, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.
- Robson J., Teacher professionalism in further and higher education, Routledge, Nowy Jork 2006.
- Rokita J., Organizacja ucząca się, Wydawnictwo AE, Katowice 2003.
- Weber M., Etyka protestancka a duch kapitalizmu, Wydawnictwo TEST, Lublin 1994.
- Cited by
- ISSN
- 2080-4881
- Language
- pol