BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Werenowska Agnieszka (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Title
CSR jako element zarządzania wizerunkiem banku
CSR as a Component of Company's Image of the Bank
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2015, nr 39 T.4, s. 435-446, tab., bibliogr. 12 poz.
Issue title
Zarządzanie
Keyword
Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wizerunek banku, Public relations
Corporate Social Responsibility (CSR), Bank image, Public relations
Note
streszcz., summ.
Abstract
Współcześnie CSR - Społeczna odpowiedzialność biznesu (corporate social responsibility) - jest postrzegany jako rodzaj działalności strategicznej przedsiębiorstwa. Społeczna odpowiedzialność biznesu od dwóch dekad jest nieodzownym elementem marketingu bankowego. Liczące się banki wykorzystują narzędzia CSR do aktywnego wspierania swojego wizerunku jako firmy społecznie odpowiedzialnej. Celem artykułu jest przedstawienie społecznej odpowiedzialności biznesu jako elementu zarządzania oraz kreowania wizerunku banku. Przedstawiono narzędzia CSR możliwe do stosowania przez banki oraz wyniki badań własnych dotyczących oceny narzędzi CSR stosowanych przez banki w opinii konsumentów. Polityka społecznie odpowiedzialna była wśród badanych postrzegana pozytywnie, jednak nie miało to większego wpływu na ocenę instytucji finansowej. (abstrakt oryginalny)

Currently, CSR is perceived as a strategic activity of the enterprise. Corporate Social Responsibility is an indispensable element of banking marketing since two decades. Nowadays, all major banks use CSR to promote its image as a socially responsible company. The aim of the study was to present CSR as a part of management and creating the image of the bank. The tools of CSR to be applied by banks were presented as well as the results of the author's own research concerning the evaluation of CSR tools used by banks in the consumers' opinion. The policy of social responsibility was perceived positively among the respondents, but it did not really affect the assessment of the financial institution. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Borowiec L., Rola rachunkowości w raportowaniu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR), Studia i Prace Kolegium Zarzadzania i Finansów, Zeszyt Naukowy nr 129, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2013.
  2. Filek J., Etyczne aspekty działalności samorządu terytorialnego. Poradnik dla samorządów, MSAP i MSWiA, Kraków 2004.
  3. Gasparski W., Lewicka-Strzałecka A., Rok B., Szulczewski G., Rola i znaczenie programów i kodeksów etycznych, w: Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych: inicjatywy, programy, kodeksy, Centrum Etyki Biznesu IFiS PAN, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Biuro Stałego Koordynatora ONZ w Polsce, Warszawa 2002.
  4. Ławicki J.S., Marketing sukcesu - partnering, Difin, Warszawa 2005.
  5. Łukasiewicz-Kamińska A., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa 2011.
  6. Poganowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, PWE, Warszawa 2004.
  7. Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Wydawnictwo Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004.
  8. Sokołowska A., Cechy społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa w dobie kryzysu, w: Współczesne przedsiębiorstwo: zasobowe czynniki sukcesu w konkurencyjnym otoczeniu, red. J. Fryca, J. Jaworski, Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku t. 4, Gdańsk 2009.
  9. Szablewski A., Migracja kapitału w globalnej gospodarce, Difin, Warszawa 2009.
  10. Szreder M., Badania opinii, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania, Gdańsk 2002.
  11. Tyszkiewicz A., Corporate social responsibility - wybór czy konieczność?, w: Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Wydawnictwo Związku Firm Public Relations, Warszawa 2006.
  12. Wołoszyn J., Ratajczak M., Modele społecznej odpowiedzialności biznesu - rozważania teoretyczne, w: Społeczna odpowiedzialność biznesu w obszarze przedsiębiorczości, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2013.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu