- Author
- Mroczek-Czetwertyńska Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Czetwertyński Sławomir (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Title
- Usługi turystyczne a wirtualizacja na internetowych rynkach
Tourist Services and Virtualization on the Internet Markets - Source
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2010, nr 113, s. 646-655, bibliogr. 14 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics - Issue title
- Ekonomia
- Keyword
- Turystyka, Usługi turystyczne, Internet, Wirtualizacja
Tourism, Tourism services, Internet, Virtualization - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W niniejszym artykule podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn dynamicznego rozwoju sprzedaży usług turystycznych poprzez Internet. W pierwszej części artykułu określono typ usług turystycznych, których obrót dokonuje się w Internecie. Przedstawiono również różnice między tego rodzaju produktem a produktem wirtualnym, będącym charakterystycznym dla transakcji internetowych. W części analitycznej posłużono się teorią kosztów transakcyjnych dla teoretycznego wyjaśnienia przyczyn dynamiki rozwoju internetowego rynku opisywanych usług. (abstrakt oryginalny)
This article considers the problem of tourist services on the Internet market, and especially the dynamic growth of on-line tourist transactions. The author examines this problem from the perspective of virtual character of the Internet transactions. For this purpose the transaction cost theory was used. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Afuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Begg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2007.
- Gospodarcze zastosowania Internetu, red. A. Małachowski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2001.
- Produkty i usługi turystyczne w Internecie. Raport Google, http://www.kursusability.pl/dopobrania/produkty-i-uslugi-turystyczne-w-internecie-raport-google.
- Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej, red. A. Rapacz, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2001.
- Shapiro C., Varian H.R., Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
- Słownik współczesnego języka polskiego, t. 2, Digest Przegląd Sp. z o.o., Warszawa 1998.
- Słownik wyrazów obcych, red. Z. Rysiewicz, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1959.
- Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
- Varian H.R., Market for information goods, rękopis, Berkeley 1998.
- W 2009 rynek wycieczek sprzedawanych online osiągnie wartość 1 mld zł?, http://www.turinfo.pl/p/ak_id,1061,,smb,sprzedaz,w_internecie,przez_internet,sieci,wycieczek,podrozy,wyjazdow,w_200.html.
- Williamson O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
- Williamson O.E., Transaction cost economics, w: Handbook of new institutional economics, red. C. Menard, Springer, Dordrecht 2005.
- The World Wide Web Consortium, http://www.w3.org/People/Berners-Lee/.
- Cited by
- ISSN
- 1899-3192
- Language
- pol