BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Cieślikowski Krzysztof (Akademia Wychowania Fizycznego w Katowicach)
Title
Miernik atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych
Attractiveness Index of Conference Meetings and Business Events
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2015, nr 379, s. 137-145, tab., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca
Keyword
Turystyka biznesowa, Przemysł, Marketing
Business tourism, Industry, Marketing
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem opracowania jest propozycja metody wyliczania miernika atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych z punktu widzenia administracji terytorialnej. Na podstawie studiów literaturowych i analizy zmian zachodzących w Katowicach wskazano zmienne zalecane do uwzględnienia w proponowanym mierniku. Dla opracowania miernika oceny atrakcyjności spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych wykorzystano metodę zagregowania ocen wyrangowanych zmiennych cząstkowych. Zaproponowano, aby uzyskiwane tą metodą wyniki umieszczane były w przedziałach klasowych. Wydaje się, że proponowany miernik może posłużyć różnym regionom także w modelowaniu procesu zarządzania turystyką biznesową(abstrakt oryginalny)

The aim of this paper is to offer a method for calculating attractiveness index of conference meetings and business events. Literature studies on business tourism market and the analysis of changes happening in Katowice allowed the author to present variables recommended for the index and using the method of aggregation of the ratings scaled variables. The results obtained by this method were allocated at intervals of class. It seems that the method can be used by the administration of the destinations in the assessment of attractiveness of conferences(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Berbeka J., Borodako K., Niemczyk A., Seweryn R., 2014, Ekonomiczne znaczenie przemysłu spotkań dla gospodarki Krakowa, Fundacja UEK, Kraków.
  2. Celuch K., 2014, Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce, PCB, Warszawa.
  3. Cieślikowski K., Kantyka J., 2014, Współczesne obiekty sportowe jako podmioty na rynku turystyki biznesowej w Polsce, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 805, Ekonomiczne Problemy Turystyki, nr 1 (25).
  4. Cieślikowski K., 2014, Rynek turystyki konferencyjnej, t. I: Podstawy teoretyczne. Funkcjonowanie i rozwój na świecie, AWF Katowice, Katowice.
  5. Crouch G., Louviere J., 2004, Convention site selection: determinants of destination choice in the Australian domestic conventions industry, CRC, Queensland, Australia.
  6. Davidson R., Cope B., 2003, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, POT, Warszawa.
  7. ICCA, 2013, A Modern History of International Association Meetings. 1963-2012, Amsterdam.
  8. Oppermann M., 1996, Convention Cities - Images and Changing Fortunes, The Journal of Tourism Studies, vol. 7, no. 1, p. 11-19.
  9. PwC, 2014, The Ecomonic Significance of Meetings to the U.S. Economy, Floryda Tampa.
  10. The Economic Impact of the UK Meeting & Event Industry. Final Report, 2013, MPI Foundation, London.
  11. UIA, 2013, International Meeting Statistics for the Year 2012, Bruxels.
  12. Zmyślony P., Leszczyński G., 2014, Identyfikacja sieci powiązań w miejskiej turystyce biznesowej, Studia Oeconomica Posnaniensia, vol. 2, no. 3 (264), s. 103-120.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2015.379.13
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu