- Author
- Kos-Łabędowicz Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Title
- Wykorzystanie mediów społecznościowych przez organizacje non profit
The Use of Social Media by Non Profit Organizations - Source
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2015, nr 40, s. 161-170, tab., bibliogr. 15 poz.
- Issue title
- Marketing przyszłości .Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa w sferze publicznej i społecznej
- Keyword
- Media społecznościowe, Organizacje non-profit, Interesariusze, Portale internetowe, Więzi społeczne
Social media, Non-profit organisations, Stakeholders, Web portals, Social bond - Note
- streszcz., summ..
- Abstract
- Media społecznościowe mogą służyć jako skuteczne narzędzie do kontaktów organizacji non profit ze swoimi interesariuszami. Efektywne wykorzystanie mediów społecznościowych pozwala na tworzenie więzi oraz pogłębianie zaangażowania uczestników wspierających działanie danej organizacji. Celem artykułu jest zaprezentowanie możliwości wykorzystania mediów społecznościowych w działalności organizacji non profit, na przykładzie Fundacji Przygarnij Królika.(abstrakt oryginalny)
Social media may serve as an effective tool of communication between non-profit organizations and their stakeholders. Efficient application of social media allows creation of connections and increase degree of engagement of organization supporters. The objective of the paper is to show the possibilities of applying social media in non-profit organizations' activities, using Fundacja Przygarnij Królika [Adopt the Rabbit Foundation] as an example. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of Poznań University of Economics and Business
- Full text
- Show
- Bibliography
- Aaker J., Smith A., The Dragonfly Effect, Winter 2011, www.ssireview.org/articles/entry/the_dragonfly_effect.
- Aaker J., Smith A., The Dragonfly Effect: quick, effective, and powerful ways to use social media to drive social change, Jossey-Bass, San Francisco 2010.
- Causes, https://apps.facebook.com/causes/?fb_source=search&ref=ts&fref=ts.
- Chui M., Manyika J., Bughin J. et al., The social economy: unlocking value and productivity through social technologies, McKinsey Global Institute, July 2012.
- Creedon A., How nonprofits use social media to engage with their communities, March 13, 2014, https://nonprofitquarterly.org/management/23837-how-nonprofits-use-social-media-to-engage-with-their-communities.html.
- Dejnaka A., Facebook jako obszar akcji społecznych firm i organizacji non-profit, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu nr 1 (33), Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej, Wrocław 2013.
- Dolnicar S., Lazarevski K., Marketing in non-profit organizations: an international perspective, "International Marketing Review" 2009, Vol. 26, No. 3, http://dx.doi.org/10.1108/02651330910960780.
- Fundacja Przygarnij Królika, www.przygarnijkrolika.pl/fundacja.
- Górnicka M., 5 powodów, dla których organizacje powinny być aktywne w mediach społecznościowych, https://www.technologie.org.pl/artykuly/organizacje-pozarzadowe-na-facebooku.
- Non-Profits on Facebook, https://www.facebook.com/nonprofits.
- Przygarnij Królika. Organizacja non-profit, https://www.facebook.com/Fundacja.Przygarnij.Krolika/timeline?ref=page_internal.
- Shih C., Era Facebooka, Wyd. Helion, Gliwice 2012.
- Social Media for Nonprofits, http://socialmedia4nonprofits.org/.
- Świat 4 Łap - Specjalistyczny sklep dla królików i gryzoni, www.swiat4lap.pl/.
- The Case Foundation, http://casefoundation.org/.
- Cited by
- ISSN
- 1640-6818
1509-0507 - Language
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/DOI:10.18276/pzfm.2015.40-13