- Author
- Mendryk Iwona (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie)
- Title
- Kreowanie wizerunku organizacji - propozycja modelu
Model of Projection of an Organization Image - Source
- Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio H. Oeconomia, 2004, vol. 38, s. 261-273, tab., rys., bibliogr. 9 poz.
- Keyword
- Wizerunek przedsiębiorstwa, Łańcuch wartości, Zarządzanie strategiczne
Company image, Value chain, Strategic management - Note
- summ.
- Abstract
- W pracy prezentujemy autorski model kreowania wizerunku organizacji. Podjęta tu została próba wskazania metodyki postępowania, która porządkuje wysiłki organizacji zmierzające do nadania działaniom kreującym wizerunek charakteru planowych i ciągłych, a co za tym idzie długookresowych, logicznie następujących po sobie sekwencji działań. (fragment tekstu)
Projection of a positive image is one of the most significant, and at the same time, one of the most difficult tasks facing various kinds of entities. The article presents the seven-step model of project of the image. The frames of the model are the theory of systems and chain of value. This methodology may be adapted for the construction of a long-term plan of communicative influence on the environment of the institution to enable projection of its positive image. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Bibliography
- Altkorn J., Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa w czasie, "Marketing i Rynek", 6/2001.
- Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1998.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.
- Gulski B., Prokop P., Skurzyńska-Sikora U., Szeloch Z.M., Podstawy organizacji i zarządzania, wyd. III, CSSiA, Lublin 2000.
- Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
- Rozwadowska B., Public Relations. Teoria. Praktyka. Perspektywy, Wyd. Studio Emka, Warszawa 2002.
- Stabryła A., Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii firmy, PWN, Warszawa, Kraków 2000.
- Steinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1998.
- Wójcik K., Public relations od A do Z, tom I, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1997.
- Cited by
- ISSN
- 0459-9586
- Language
- pol