BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Radziszewska Aleksandra (Politechnika Częstochowska)
Title
Personalizacja w marketingu internetowym i mobilnym
Personalization in Mobile and E-marketing
Source
Marketing i Rynek, 2015, nr 8 (CD), s. 557-565, bibliogr. 12 poz.
Keyword
Personalizacja, Rekomendacje, Marketing internetowy, Marketing mobilny, System rekomendujący, Technologie mobilne
Personalization, Recommendation, e-marketing, Mobile marketing, Recommender system, Mobile technologies
Note
streszcz., summ., Artykuł dostępny na płycie CD
Abstract
Praca przedstawia wybrane narzędzia personalizacji stosowane przez współczesne przedsiębiorstwa w marketingu internetowym i mobilnym. Omówione zostały również korzyści wynikające z indywidualizacji działań marketingowych wykorzystujących nowoczesne narzędzia technologiczne. (abstrakt oryginalny)

The paper describes chosen personalization's tools that are used in contemporary enterprises in mobile and e-marketing. The benefits from individualization of marketing activity using modern internet and mobile technology have been described. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
Bibliography
Show
  1. Balabanovic, M., Shoham, Y. (2010). Recommender Systems. Encyclopedia of Machine Learning, No. 3, 22-34.
  2. Choi, K., Yoo, D., Kim, G., Suh, Y. (2012). Hybrid online-product recommendation system: Combining implicit rating-based collaborative filtering and sequential pattern analysis. Electronic Commerce Research and Applications, Vol. 11, No. 4, 309-317.
  3. Germanakos, P., Tsianos, N., Lekkas, Z., Mourlas, C., and Samaras, G. (2008). Capturing essential intrinsic user behavior values for the design of comprehensive web-based personalized environments. Computers in Human Behavior, Vol. 24, No. 4, 1434-1451.
  4. Kopecka-Piech, K. (2013). Aplikacje mobilne: innowacyjność, sytuacyjność i personalizacja komunikacji marketingowej i wizerunkowej. Nowe Media, nr 4, 11-30.
  5. Mobasher, B., Cooley, R., and Srivastava, J. (2000). Automatic personalization based on web usage. Communications of the ACM, Vol. 43, No. 8, 142-157.
  6. Nelson, A. (2008). Online personalization: the key to engaging the leaner. Development and Learning in Organizations, Vol. 22, No. 1, 11-23.
  7. www.iai-shop.com/recommendations.phtml (27.02.2015).
  8. www.ekomercyjnie.pl/ceneo-pl-udostepnia-system-rekomendacji-produktow-dla-sklepow-internetowych/ (25.02.2015).
  9. www.erpview.pl/crm/personalizacja_przyszloscia_marketingu_wedlug_90_specjalistow.html (26.02.2015).
  10. www.magazynit.pl/crm/personalizacja-przyszloscia-marketingu-wedlug-90-specjalistow.html (26.02.2015).
  11. www.salesmanago.pl/marketingautomation/personalizacja_tresci_w_czasie_rzeczywistym.html (27.02.2015).
  12. www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mobile-personalizuje-reklame# (26.02.2015).
Cited by
Show
ISSN
1231-7853
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu