BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Olech Elżbieta (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie), Kuboń Maciej (Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie)
Title
Motywy wyboru produktów ekologicznych przez konsumentów segmentu demograficznego z terenu Małopolski
Motives Selection of Organic Products by Consumers of the Demographic Segment from Małopolska
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2015, T. 17, z. 1, s. 164-169, tab., bibliogr. 7 poz.
Keyword
Produkty ekologiczne, Preferencje konsumenta, Żywność ekologiczna
Ecological product, Consumer preferences, Organic food
Note
streszcz., summ.
Country
Województwo małopolskie
Małopolskie Voivodeship
Abstract
Celem badań było poznanie motywów wyboru produktów ekologicznych przez konsumentów segmentu demograficznego z terenu województwa małopolskiego. Badania objęły celowo dobraną 100-osobową grupę. Rynek produktów ekologicznych ulega ciągłemu rozwojowi, o czym świadczy coraz szersze zainteresowanie konsumentów tymi produktami. Daje się również zauważyć intensywny rozwój różnych form sprzedaży. Badani respondenci najczęściej poszukiwali informacji o produktach ekologicznych w internecie. Zainteresowani oni byli żywnością mało przetworzoną oraz bogatą w składniki odżywcze, nie zawierającą konserwantów i barwników. Dlatego bardzo ważne jest, aby producenci rolni wprowadzając produkty na rynek szczegółowo je charakteryzowali i nadawali im odpowiednie oznaczenie. (abstrakt oryginalny)

The objective of the paper was to learn about the motives for choosing organic products by consumers from the Małopolskie Province, allotted to a demographic segment. Research included deliberately chosen 100-person group. The market for organic products is continuous development, as evidenced by the increasing consumer interest in the product. It is also important to note the intense forms of sale. Respondents most commonly seek information about organic products on the Internet. They are interested in a little food processed and rich in nutrients, containing no preservatives, dyes. Therefore, it is very important to agricultural producers by introducing a product on the market in detail and it was characterized by the appropriate designation. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Granatstein D., Kirby E., Willer H. 2008: Current World. Status of Organic. Temperate fruits. Washington State University, FiBL/IFOAM.
  2. Jąder K. 2008: Znajomość preferencji konsumentów czynnikiem zwiększającym konkurencyjność produktów na rynku warzyw, Rocz. Nauk. SERiA, t. X, z. 4, 145-148.
  3. Kuboń M., Kwaśniewski D., Malaga-Toboła U., Tabor S. 2014: Model solutions of distribution logistics with regard to organic products, Agricultural Engineering, 2(150), 77-90.
  4. Łuczka-Bakuła W. 2007: Rynek żywności ekologicznej, PWE, Warszawa, 25.
  5. Pilarczyk B., Mruk H., Szulce H. 2007: Marketing. Uwarunkowania i instrumenty, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, 24.
  6. Pilarczyk B., Nestorowicz R. 2010: Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 32.
  7. Zmarlicki K. 2010: Preferencje studentów w zakresie zakupów owoców z produkcji ekologicznej, Rocz. Nauk. SERiA, t. XII, z. 4, 407-410.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu