BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piwek Adam (Uniwersytet Wrocławski)
Title
Media i ich wykorzystanie w angielskiej edukacji historycznej i obywatelskiej
Source
Zeszyt Naukowy / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie, 2012, nr 26, s. 87-96, bibliogr. 8 poz.
Issue title
Nowe Media : Edukacja - Polityka - Ekonomia - Kultura
Keyword
Media, Prasa, Edukacja, Historia, Internet
Media, Press, Education, History, Internet
Note
streszcz., summ.
Country
Wielka Brytania
United Kingdom
Abstract
Media są niezwykle istotnym elementem społeczeństwa demokratycznego. Dlatego też ich wykorzystanie podczas zajęć z historii i edukacji obywatelskiej ma przede wszystkim realizować w Wielkiej Brytanii jeden główny cel zrozumienia teraźniejszości przez pryzmat przeszłości. Wykorzystanie telewizji, Internetu, prasy na lekcjach oraz ukazanie ich historycznego znaczenia to tylko jedne z wielu możliwości, jakie ma angielski nauczyciel. W Anglii media nie tylko przedstawiają informacje, ale rzeczywiście edukują młodego odbiorcę. (abstrakt oryginalny)

The media in English system of historical and citizenship education have a very important role. By using press, radio, television and internet show young people not only 'present' and life in democratic society but present historical 'past', which helps in understanding today live. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Ambrose G., Harris P. (2008), Layaout: zasady, kompozycja, zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  2. Bieniek M. (2007), Dydaktyka historii. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn.
  3. Brett P., Coulson-Lowes D., Davison R., Hudson J., West E., Williams B. (2007), Folens GCSE Citizenship Studies, Folens, Haddenham.
  4. Haydn T., Arthur J., Hunt M., Stephen A. (2008), Learning to Teach History in the Secondary School, Oxon.
  5. History. Programme of Study for Key Stage 3 and Attainment Target, (2007), Londyn.
  6. Maternicki J., Majorek C., Suchoński A. (1994), Dydaktyka historii, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  7. Walsh B. (2008), GCSE Modern World History, Hodder Murray & Hachette Livre UK Company, Londyn.
  8. Wilkes A., Ball J. (2008), Folens History. Industry, Reform and Empire. Britain 1750-1900, Folens, Haddenham.
Cited by
Show
ISSN
1897-659X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu