BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zupok Sebastian (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie)
Title
Zaufanie klienta jako kluczowy czynnik budowy wartości przedsiębiorstw handlu detalicznego typu DIY
Customer Trust as a Key Factor in Building Value in Type DIY Retail Enterprises
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2015, t. 42, nr 3, s. 151-162, tab., rys., bibliogr. 26 poz.
Keyword
Budowanie zaufania, Handel detaliczny, Wartość przedsiębiorstwa
Confidence building, Retail trade, Enterprise value
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedmiotem rozważań w niniejszym opracowaniu jest zaufanie klienta i jego wpływ na kreowanie wartości dostarczanych przez przedsiębiorstwa handlowe nabywcom materiałów budowlanych.. Badania wykazały, że relacje partnerskie pomiędzy klientami i przedsiębiorstwami w procesie współtworzenia wartości muszą być budowane na zaangażowaniu stron. Dowiedziono, iż zaufanie w turbulentnym otoczeniu jest ważnym czynnikiem wpływającym na sukces rynkowy sieci DIY. (abstrakt oryginalny)

The subject under discussion in this paper is the customer's trust and its impact on creating value by companies suppling building materials. Studies have shown that partnerships between customers and companies in the process of cocreating value must be built on involvement of both sides. It has been proven that trust in the turbulent environment is an important factor for market success of DIY networks. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Boon S. D., Holmes J. G. (1991), The dynamics of Interpersonal Trust: Resolving Uncertainly in the Face of Risk, w: Cooperation and Prosocial Behavior, Hinde R. A., Groebel J. (ed.), Cambridge University Press, Cambridge.
  2. Brogan Ch., Smith J. (2011), Zaufanie 2.0. Jak wywierać wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę, One Press, Gliwice.
  3. Bruni L., Sugden R. (2000), Moral Canals: Trust and Social Capital In the Work of Hume, Smith and Genovesi, Economics and Philosophy, nr 16.
  4. Burnett K. (2002), Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  5. Bylok F. (2012), Budowa zaufania konsumenckiego jako czynnik determinujący sukces przedsiębiorstwa w warunkach kryzysu, Zarządzanie i Finanse, t. 4, nr 1/2012, Wydział Zarządzania - Uniwersytet Gdański.
  6. Dobiegała-Korona B., Polskie firmy uczą się orientacji na klienta, Harvard Business Review, grudzień 2010-styczeń 2011.
  7. Dobiegała-Korona B., Herman A. (2006), Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  8. Dobiegała-Korona B. (2007), Zaufanie klienta, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2/2007 (3).
  9. Doyle P. (2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa.
  10. Fukuyama F. (1997), Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa-Wrocław.
  11. Giddens A. (2006), Socjologia, PWN, Warszawa.
  12. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2009), Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie: koncepcja, narzędzia, zastosowanie, Oficyna Wolters Kluwer Bussines, Kraków.
  13. Grudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2007), Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa.
  14. Grudzewski W. M., Hejduk I. K. (2007), Zaufanie w kreowaniu strategii przedsiębiorstwa, Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2/2007 (3).
  15. Hejduk I. K., Grudzewski W. M., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2009), Znaczenie zaufania i zarządzania zaufaniem w opinii przedsiębiorstw, E-mentor, nr 5 (32)/2009, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/32/id/696, dostęp: 31.12.2014.
  16. Inglehart R. (1997), Modernization and postmodernization. Cultural, Economic and political change in 43 societies, Princeton, NJ: Princeton University Press.
  17. Koler Ph., Caslione J. A. (2009), Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, Wyd. MT Biznes, Warszawa.
  18. Mruk H., Stępień B. (2013), Tworzenie wartości dla klienta z perspektywy konsumentów i przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  19. Newell F. (2000), Loyalty.com. Customer Relationship Management in the New Era of Internet Marketing, McGraw-Hill Companies, New York.
  20. Neumann M. M. (2006), Konsumentenvertrauen. Messung, Determinanten und Konsequenzen, Deutscher Universitats - Verlag, Wiesbaden.
  21. Sankowska A. (2011), Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrzorganizacyjna, Difin, Warszawa.
  22. Sztompka P. (2007), Zaufanie. Fundament społeczeństwa, Wyd. Znak, Kraków.
  23. Young L., Albaum G. (2003), Measurement of Trust: in Salesperson-Customer Relatinship in Direct Selling, Journal of Personal Selling and Sales Management nr 23, vol. 3.
  24. Zak P. J., Knack S. (2001), Trust and growth, The Economic Journal, nr 111.
  25. Zupok S. (2014), Zachowania nabywcze konsumentów na krajowym rynku materiałów budowlanych, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, nr 11 (778), listopad 2014.
  26. Zupok S. (2015), Kreowanie wartości dla klienta, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, nr 3 (782), marzec 2015.
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
pol
URI / DOI
DOI:http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.039
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu