BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jasiński Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Wykorzystanie metody identyfikacji podejścia do strategii w badaniach wybranych przedsiębiorstw
The Use of Methods of Identifying Approaches to Strategy Studies of Selected Companies
Source
Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2015, t. 42, nr 3, s. 175-188, tab., rys., bibliogr. 3 poz.
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie strategiczne, Strategia przedsiębiorstwa
Enterprise management, Strategic management, Corporation strategies
Note
streszcz., summ.
Abstract
Zarządzanie strategiczne to wytyczanie sposobów realizacji długoterminowych celów przedsiębiorstwa. Najczęściej głównym jego celem jest osiągnięcie sukcesu rynkowego. Musi więc opierać się zarówno na wytyczonych przez organizację wyznacznikach tego sukcesu, jak i na zewnętrznych czynnikach tworzących otoczenie rynkowe. Duże znaczenie mają przy podejmowaniu takich decyzji aktualne informacje z rynku - należy znać ich dobre źródło i weryfikować je za pomocą wiedzy i kompetencji. Nigdy jednak nie będziemy mieli twardej analizy wskazującej na szanse powodzenia danego działania. Jeżeli nie podejmujemy próby zdefiniowania obecnego stanu firmy pod kątem decyzji, jakie podejmują zarządzający, to nie będzie możliwe wykreowanie obiektywnego rozwiązywania mającego na celu rozwój organizacji. Celem artykułu jest zbudowanie metody, dzięki której będzie można zidentyfikować sposób myślenia o podejściu do strategii oraz wyciągnąć wnioski z przeprowadzonej analizy, aby można było podejmować świadome decyzje. (abstrakt oryginalny)

Strategic management is laying out ways to implement long-term goals of the company. Most often the main objective is to achieve market success. It must therefore be based both on set by the organization determinants of success, as well as on external factors creating market environment. They are important in making such decisions to date information from the market - be they know a good source and verify them with the knowledge and competence. Never, however, we will not have a hard analysis indicating the chances of success of the action. If you do not make attempts to define the current state of the company for the management decisions they take will not be possible to create an objective aimed at solving organizational development. This article aims to build a method by which you will be able to identify a way of thinking about strategy and approach to draw conclusions from the analysis so that you can make informed decisions. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Gierszewska G., Romanowska M. (2009), Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE , Warszawa.
  2. Niemczyk J. (2013), Strategia. Od planu do sieci, UE Wrocław.
  3. Jasiński M., (2015), Metoda identyfikacji podejść do strategii, UE Wrocław.
Cited by
Show
ISSN
2450-7040
Language
pol
URI / DOI
DOI:http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2015.041
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu