- Author
- Garczyński Dariusz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Title
- Technologiczne aspekty ryzyka operacyjnego w bankach
Technological Aspects of the Operational Risk in Banks - Source
- Kwartalnik Kolegium Ekonomiczno-Społecznego Studia i Prace / Szkoła Główna Handlowa, 2015, nr 3, t. 2, s. 219-231, bibliogr. 16 poz.
- Issue title
- Bankowość. Bankowość komercyjna i spółdzielcza
- Keyword
- Technologie teleinformatyczne, Ryzyko operacyjne, Banki, Systemy informatyczne, Media społecznościowe
Information and communication technologies, Operational risk, Banks, Computer system, Social media - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Prezentowany artykuł charakteryzuje podstawowe obecnie technologie komunikacji elektronicznej z punktu widzenia ich zastosowania w bankowości, wskazując na ich wpływ na poziom ryzyka bankowego oraz jedno z najczęściej stosowanych obecnie narzędzi uzyskiwania nieautoryzowanego dostępu do zasobów systemu informatycznego, jakim jest inżynieria socjalna (social engineering). Ze względu na ograniczone ramy artykułu kwestie związane z zapobieganiem zagrożeniom ze strony tych technologii zostaną tylko zasygnalizowane, stanowiąc inspirację do dalszych publikacji. (fragment tekstu)
The development of IT technology enables implementation of new tools that allow a bank to build competitive advantage. However, new technologies also cause increase of the risk level that is associated with them, which is part of the operational risk in the bank. Key trends in the development of electronic society not only generate potential profits for the banks but are a source of new threats that need to be analyzed in order to avoid potentially serious problems in the banking sector. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business - Full text
- Show
- Bibliography
- Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, Teoria i praktyka, Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne, Gdańsk 2013.
- Kaplan A., Haenlein M., Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, "Business Horizons" 2010, No. 53 (1), 2010.
- KNF, Rekomendacja M, załącznik do Uchwały KNF z dn. 8.01.2013, Dz. Urz. KNF z 2013, poz. 6.
- Mitnick K., Sztuka podstępu, Helion, Warszawa 2003.
- O'Reilly T., What Is Web 2.0. Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, oreilly.com, dostęp 20.03.2015.
- Participative web and user-created content: Web 2.0, wikis, and social networking, OECD, Paris 2007.
- Petri G., Shedding Light on Cloud Computing, CA Technologies, 2010.
- Podgórecki A., Zasady socjotechniki, Wiedza Powszechna, Warszawa 1966.
- Shah M., Clarke S., E-Banking Management: Issues, Solutions and Strategies, ISR, Hershey, New York 2009.
- The Internet Encyclopedia, Vol. 2, red. H. Bigdoli H., J. Wiley & Sons, 2004.
- Trejderowski T., Socjotechnika: podstawy manipulacji w praktyce, Eneteia, Warszawa 2009.
- www.britannica.com, dostęp 20.03.2015.
- www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local Assets/Documents/ Raporty, badania, rankingi/Digital_Trends_1.pdf, dostęp 20.03.2015.
- www.facebook.com/commonwealthbank, dostęp 20.03.2015.
- www.kaspersky.com/downloads/pdf/kaspersky-lab_ok-consumer-survey-report_eng_
- www.wikipedia.com, dostęp 20.03.2015.
- Cited by
- ISSN
- 2082-0976
- Language
- pol
- URI / DOI
- https://doi.org/10.33119/KKESSiP.2015.2.3.15