BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sołtysik-Piorunkiewicz Anna (Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu)
Title
Zarządzanie relacjami z klientem z wykorzystaniem techniki customer care - charakterystyka systemów CRM
Source
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 2008, nr 2, s. 71-79, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Relacje z klientami, Systemy informatyczne, Przewaga konkurencyjna
Customer Relationship Management (CRM), Relationships with customers, Computer system, Competitive advantage
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono zagadnienia dotyczące zarządzaniem relacjami z klientem. Zwrócono uwagę na technikę customer care w ramach CRM oraz na potrzebę wdrożenia systemu informatycznego klasy CRM w firmie w celu zapewnienia odpowiedniej jakości świadczonych usług, głównie w zakresie dystrybucji i obsługi posprzedażowej. (abstrakt oryginalny)

In this article author describes customer relationship management. One of the part of this article is characteristics of customer care as a method of building relationship between customer and business. The implementation of CRM information system in business can give an opportunity to create advantage on market, esp. in distribution and after sell service. (original abstract)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Adamczyk J., CRM w ujęciu klasycznym i internetowym, e-marketing.pl, http://www.e-marketing.pl/artyk/artyk63.php, 2008.
  2. Todman Ch., Projektowanie hurtowni danych. Zarządzanie kontaktami z klientami (CRM), Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2003.
  3. Portal wiedzy dla biznesu: CRM - Filozofia sukcesu, http://technologie.nf.pl/Artykul/7614/CRM, 2008.
  4. Płaczek E., Szołtysek J., Customer Relationship Management w rzeczywistości biznesowej, http://www.logforum.wsl.com.pl/vol1/issue1/no7/7_1_1_05.html, 2005, Vol. 1, Issue 1, 2008.
  5. Power D.J., Interview: Ron Swift comments on Decision Support and CRM, DSSResources.COM, 11/07/2003, http://dssresources.com/interviews/swift/swift11072003.html, 2008.
  6. Dyche J., CRM: Relacje z klientami, Helion 2002.
Cited by
Show
ISSN
1899-8658
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu