BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Ziółkowska Bogusława
Title
Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Polsce na przykładzie przedsiębiorstw w układzie województw
Information Society Development in Polando n the Example of Companies in the System Voivodships
Source
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2011, nr 6, s. 101-120, rys., tab., wykr., bibliogr. 9 poz.
Keyword
Społeczeństwo informacyjne, Infrastruktura informatyczna, Przetwarzanie informacji, Technologia informacyjna
Information society, IT infrastructure, Information processing, Information Technology (IT)
Note
streszcz., summ.
Abstract
Społeczeństwo informacyjne charakteryzuje się przygotowaniem i zdolnością do użytkowania systemów informatycznych i wykorzystuje je do przekazywania i zdalnego przetwarzania informacji. Rozwój społeczeństwa informacyjnego jest uwarunkowany tworzeniem nowoczesnej infrastruktury informatycznej i wiąże się z coraz szerszym wykorzystywaniem przestrzeni informacyjnej dla świadczenia w niej usług on-line. przy zachowaniu dbałości o poprawę jakości życia. W artykule zamieszono analizę i ocenę zmian w zakresie wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w polskich przedsiębiorstwa w układzie województw. Zwrócono uwagę na rosnące znaczenie przestrzeni informacyjnej w nawiązywaniu relacji i prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce. (abstrakt oryginalny)

The information society is characterized by the preparation and the ability to use information systems and uses them to transfer and remote processing. Development of information society is conditioned by the creation of modem infrastructure and is associated with an increasing use of information space to provide it on-line services, while maintaining attention to improving the quality of life. In the paper an analysis and assessment of changes in the use of ICT in Polish enterprises in the system provinces. Highlighted the growing importance of information space in establishing relationships and doing business in Poland. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Burt R., The Social Capital of Entrepreneurial Managers, "Financial Times" 1996, October 5.
  2. Czakon W., Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007.
  3. Darling J., Russ D., Relationship capital, Executive Exellence" 2000, May.
  4. Edvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  5. Fuks K., Elektroniczna wymiana danych, [w:] J. Długosz (red.), Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa 2009.
  6. Goliński M., Społeczeństwo informacyjne - problemy definicyjne i problemy pomiaru, [w:] Polskie doświadczenia w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego. Dylematy cywilizacyjno- kulturowe, AGH, Kraków 2001.
  7. Podstawy zarządzania przedsiębiorstwami w gospodarce opartej na wiedzy, [w:] B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki (red.), Difin, Warszawa 2007.
  8. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, GUS Warszawa 2010, PDF.
  9. Waclawsky J. G., The revolution at the Networks Edge, ,3usiness Communication Review" 2007, September.
Cited by
Show
ISSN
1897-7480
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu