BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wilk Iwona (Politechnika Łódzka), Keck-Wilk Małgorzata (Politechnika Łódzka)
Title
Długookresowe relacje z klientami na rynku usług agroturystycznych w regionie łódzkim
Long-Term Relationships with Customers on the Agrotourism Services Market in Lodz Region
Source
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2011, nr 6, s. 355-366, tab., bibliogr. 11 poz.
Keyword
Agroturystyka, Usługi turystyczne, Relacje z klientami, Rynek usług turystycznych
Agrotourism, Tourism services, Relationships with customers, Tourism services market
Note
streszcz., summ.
Country
Łódź, Województwo łódzkie
Lodz, Łódź Voivodship
Abstract
Agroturystyka jako działalność usługowa otwiera możliwości tworzenia nowych miejsc pracy i generowania dochodów. Oczekiwany dynamiczny rozwój agroturystyki nie będzie jednak możliwy bez umiejętnego, profesjonalnego zarządzania gospodarstwami agroturystycznymi. W tym kontekście szczególna rola przypada takiej działalności rynkowej, której fundamentalnym celem jest nie tylko zdobycie klienta, ale i jego utrzymanie będące efektem procesu kreowania z nim długookresowych relacji. (abstrakt oryginalny)

Agrotourism as a service activity opens up possibilities for creating new jobs and generate income. However, expected dynamic development of agrotourism will not be possible w ithoutthe skillful, professional management of agrotourism farms. In this context the special role plays such market activity which fundamental goal is not only gaining a client, but also its maintenance arising from the process of creating long-term relationship with him. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Berry L., Relationship marketing of services - perspectives from 1983 and 2000, "Journal of Relationship Marketing" 2002, nr 1.
  2. Błoński J., Stan i możliwości rozwoju turystyki, w tym agroturystyki, [w:] U. Swietlikowska (red.), Agroturystyka, FAPA, Warszawa 2000.
  3. Christopher M., Payne A., Ballantyne D., Relationship Marketing, Butterworth Heinemann, Oxford 1994.
  4. Gosztowtt J., Przesłanki rozwoju agroturystyki w Polsce, [w:] M. Dębniewska (red.), Rozwój agroturystyki i jej wpływ na przeobrażenia w rolnictwie i na wsi, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn 2000.
  5. Kraszewska U., ABC agroturystyki w zagrodzie wiejskiej, Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Koszalinie, Koszalin 1999.
  6. Pietrzak W., Agroturystyka jako czynnik rozwoju obszarów wiejskich, [w:] A. Mirończuk (red.), Turystyka wiejska i agroturystyka - stan i perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2003.
  7. Pressey A., Mathews B., Barriers to relationship marketing in consumer retailing, "Journal of Services Marketing" 2000, nr 3.
  8. Sharpley R., Rural tourism and the challenge of tourism diversification: the case of Cyprus, "Tourism Management" 2002, nr 23.
  9. Sikorska-Wolak I., Rola turystyki w zrównoważonym rozwoju obszarów wiejskich, [w:] B. Sawicki, J. Bergier (red.), Uwarunkowania rozwoju turystyki związanej z obszarami wiejskimi, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska 2005.
  10. Strategia Rozwoju Województwa Łódzkiego na lata 2007-2020, Departament Polityki Regionalnej Województwa Łódzkiego, Łódź 2006.
  11. Żelazna K., Turystyka alternatywą czy koniecznością rozwoju obszarów wiejskich, [w:] I. Sikorska-Wolak (red.), Turystyka w rozwoju lokalnym, Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa 2004.
Cited by
Show
ISSN
1897-7480
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu