BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Socha Błażej (Uniwersytet Łódzki)
Title
Kapitał społeczny, zaufanie oraz reputacja jako istotne zmienne współczesnych organizacji
Social Capital, Trust and Reputation as Crucial Parameters of the Modern Organization
Source
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego, 2011, nr 6, s. 369-383, rys., tab., wykr., bibliogr. 17 poz.
Keyword
Kapitał społeczny, Wizerunek przedsiębiorstwa, Zaufanie
Social capital, Company image, Trust
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł przedstawia syntetyczną charakterystykę kategorii kapitału społecznego, zaufania oraz reputacji, jako czynników mogących zwiększyć potencjał rozwojowy przedsiębiorstwa. Przedstawiono także warunki skutecznego spożytkowania tych zasobów oraz potencjalne korzyści, jakie mogą z nich płynąć. (abstrakt oryginalny)

The content of this article presents the synthetic characteristic of social capital categories, trust and reputation as the factors that may increase enterprise's potential of development. It also describes the conditions of the efficient usage of those resources and potential benefits that result from them. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Annual ICM Crisis Report, Institute for Crisis Management, vol. 11, no. 1, June 2010.
  2. Crozier M., Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego, PWE, Warszawa 1993.
  3. Czajkowska M., Rola zaufania we współczesnych organizacjach, [w:] Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. Perspektywy i zagrożenia rozwoju, praca zbiorowa pod red. W. Błaszczyk, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.
  4. Czajkowska M., Zaufanie w organizacji - filozoficzny zarys podstaw zagadnienia, [w:] Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. Folia Oeconomica 234, red. W. Blaszczyk, I. Bednarska-Wnuk, P. Kuźbik, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.
  5. Dyduch W., Kapital społeczny organizacji pożywką dla przedsiębiorczości i innowacyjności, Instytut ZTI, http://www.zti.com.pl/instytut/pp/referaty/ref42_full.h1nil (dostęp z dnia 14.01.2011 r.).
  6. Fakuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, PWN, Warszawa-Wroclaw 1997.
  7. Godziszewski B., Zasobowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstwa, [w:] Pozytywny potencjał organizacji, praca zbiorowa pod red. M. J. Stankiewicza, Toruń 2010.
  8. Góralczyk A., Kapitał społeczny - przegląd koncepcji, 2006, http://dyrekcja.pl/articles/mgt/ socialcapital (dostęp z dnia 14.09.2011 r.).
  9. .Tannolowicz W., Kościński M., Menedżerowie a kapital społeczny organizacji, [w: ] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, red. nauk. M.G. Woźniak, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2005.
  10. Majchrzak K., Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na budowę jego wartości w warunkach globalizacji, [w:] Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji, red. naukowa A. Potocki, Wyd. Difin, Warszawa 2009.
  11. Majchrzak K., Zarządzanie reputacją we współczesnym przedsiębiorstwie, [w:] Współczesne metody zarządzania w praktyce gospodarczej, praca zbiorowa pod red. M. Matejuna i M. Szczepańczyka, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.
  12. Marcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.
  13. Matysiak A., Źródła kapitału społecznego, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1999.
  14. C. Suszyński red., Przedsiębiorstwo Wartość Zarządzanie, PWE, Warszawa 2007.
  15. Sztompka P, Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wyd. Znak, 2002.
  16. Zaufanie społeczne. Komunikat z badań, CBOS, Warszawa, marzec 2010.
  17. Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2000.
Cited by
Show
ISSN
1897-7480
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu