- Author
- Janowski Marcin (Uniwersytet Szczeciński)
- Title
- Socially Responsible Business and Management of Contemporary Organization
Społecznie odpowiedzialny biznes w zarządzaniu współczesną organizacją - Source
- Współczesne Problemy Ekonomiczne, 2016, nr 12, s. 87-94, tab.,rys., bibliogr. 11 poz.
- Keyword
- Społeczna odpowiedzialność biznesu, Zarządzanie, Menedżer
Corporate Social Responsibility (CSR), Management, Manager - Note
- streszcz., summ..
- Abstract
- Zarządzanie organizacją w dobie dynamicznych i trudnych do przewidzenia zmian, przy dążeniu do skutecznej realizacji przyjętych celów statutowych i zachowania efektywności gospodarczej, to zadanie skomplikowane i niełatwe. Jeżeli do tego zarządzający będą chcieli, aby ich podmiot realizował nie tylko cele ekonomiczne, ale również społeczne, wpisujące się w szeroko rozumianą koncepcję Corporate Social Responsibility, to wybór takiej drogi wydaje się zadaniem jeszcze trudniejszym. Dlatego ważne jest, aby współcześnie zarządzający wyposażeni byli w multidyscyplinarną wiedzę, będącą podstawą nauki zwanej zarządzaniem, zajmującej się tworzeniem metod skutecznego i sprawnego realizowania celów podmiotów gospodarujących.(abstrakt autora)
Management of businesses in the times of rapid and unpredictable changes, while striving for efficient implementation of statutory goals and maintaining economic efficiency, is a complex and uneasy task. Provided that managers want a company to implement not only business, but also social goals that fit into the broad concept of Corporate Social Responsibility, the process seems even more difficult. For this reason, it is important that contemporary managers should have versatile knowledge on management which deals with creating methods of effective and efficient implementation of business goals.(author's abstract) - Accessibility
- The Main Library of Poznań University of Economics and Business
- Full text
- Show
- Bibliography
- Czerska M., Zmiana kulturowa w organizacji, Difin, Warszawa 2003.
- Koźmiński A.,K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2005.
- Maziarz W., Zarządzanie, przywództwo, lider i menedżer w podmiotach ekonomii społecznej, in: Menedżer ekonomii społecznej, ed. H. Babis, PTE, Szczecin 2013.
- Parker M., Against Management, Polity Press, Cambridge 2002.
- Penc J., Menedżer w działaniu. Sekrety prowadzenia biznesu, C. H. Beck, Warszawa 2003.
- Schein E., Coming to a New Awareness of Organizational Culture, "Sloam Management Review" 1984, no. 25.
- Sikorski C., Kultura organizacyjna. Efektywnie wykorzystaj możliwości swoich klientów, C.H. Beck, Warszawa 2006.
- Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstw (CSR), Ministerstwo Gospodarki, www.mg.gov.pl.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, ed. J. Engelhardt, CeDeWu, Warszawa 2014.
- Zarządzanie. Teoria i praktyka, eds. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, PWE, Warszawa 2002.
- Żemigoła M., Społeczna odpowiedzialność biznesu. Budowa zdrowej, efektywnej organizacji, Wolters Kluwer, 2007.
- Cited by
- ISSN
- 2081-9579
- Language
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.18276/wpe.2016.12-07