- Author
- Królik Ryszard (Politechnika Częstochowska)
- Title
- The Impact of Conflict Management on Organizational Culture in Family Business
- Source
- Journal of Intercultural Management, 2014, vol. 6, nr 4, cz. 2, s. 25-34, rys., bibliogr. 11 poz.
- Keyword
- Przedsiębiorstwo rodzinne, Kultura organizacyjna, Zarządzanie konfliktami
Family-owned business, Organisational culture, Conflict management - Note
- summ.
- Abstract
- In the article there is presented the connection between the strategy of conflict management and the level of organizational culture in the family business. There was put forward the argument to formalize the family and business relationships by implementing the internal constitution, which helps to manage conflict management effectively. Particularly, it allows to reduce the movement of conflicts between the enterprise and the family by means of the improvement in, among others, the internal communication. (original abstract)
- Full text
- Show
- Bibliography
- Antoszkiewicz D.J., Pawlak Z.: (2010), Techniki menedżerskie - skuteczne zarządzanie firmą, Poltext, Warszawa.
- Barcińska K. (2014), Komunikacja w firmie rodzinnej, "Relacje, Magazyn firm rodzinnych", nr 1(2).
- Budziak T. (2014), O czym pomyśleć przed tworzeniem konstytucji rodzinnej? Rady praktyka, "Relacje, Magazyn firm rodzinnych", nr 1(2).
- http://www.familybusinessmagazine.com/index.php?/freefeature/single/managing_the_family_business_overlap, dostęp: 10 lutego 2014
- Jeżak J., Winnicka-Popczyk A., Popczyk W. (2004), Przedsiębiorstwo rodzinne funkcjonowanie i rozwój, Difin, Warszawa.
- Keyt A., McCann G. (2014), Managing the family/business overlap, "Family Business" [online].
- Kowalczuk R., Sieczyński T. (eds.) (1987), Psychologia i socjologia pracy, WSiP, Warszawa.
- Safin K. (2007), Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, WAE im Oskara Langego, Wrocław.
- Tomski P. (2013), O przewagach konkurencyjnych firm rodzinnych w kontekście teorii zasobowej, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", tom XIV, zeszyt 6, część II, Wydawnictwo SAN, pp. 121-130.
- Trutkowski C. (ed.) (2006), Podręcznik dobrych praktyk, WN Scholar, Warszawa.
- Urbańska-Sojkin E., Banaszczyk P., Witczak H. (2007), Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa.
- Cited by
- ISSN
- 2080-0150
- Language
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.2478/joim-2014-0054