BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Olejniczak Katarzyna (Politechnika Częstochowska)
Title
Norms and Values in Family Business Management
Source
Journal of Intercultural Management, 2014, vol. 6, nr 4, cz. 2, s. 35-47, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Keyword
Przedsiębiorstwo rodzinne, Przedsiębiorczość, Wartości i normy etyczne
Family-owned business, Entrepreneurship, Value and ethical norms
Note
summ.
Abstract
Family entrepreneurship aiming at multi-generation, in which there is no clear distinction between the family and the business, and family members exert a significant influence on or directly manage a family business, is managed by means of norms and values, passed from generation to generation. Therefore, it is important, in the present unclear market conditions, to present the research results concerning norms and values in family business management from the point of view of the students of the Faculty of Management of Czestochowa University of Technology. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Blikle A. (2012), Specyfika zarządzania w firmach rodzinnych, W: Firma w rodzinie czy rodzina w firmie, Metodologia wsparcia firm rodzinnych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, s. 39.
  2. Glińska-Neweś A. (2007), Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, TNOIK "Dom Organizatora", Toruń, ss. 222-22.
  3. Kempa E. (2013), Miejsce firm rodzinnych w sektorze MSP, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, tom XIV, zeszyt 6, część I, Wydawnictwo SAN, Łódź, s. 275.
  4. Łukasik K. (2013), Kultura organizacyjna i jej wpływ na jakość funkcjonowania firm rodzinnych, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, tom XIV, zeszyt 6, część I, Wydawnictwo SAN, Łódź, s. 33.
  5. Nowodziński P. (2011), Rola kultury organizacji w kształtowaniu strategii przedsiębiorstwa rodzinnego, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XII Wydawnictwo SAN, Łódź, s.101.
  6. Olejniczak K. (2013), Family Entrepreneurship and Business Ethics - the Selected Aspects. W: Współczesne determinanty funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstwem. Red. nauk. O. Seroka-Stolka, Sekcja Wydawnicza Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, ss. 79-83.
  7. Safin K. (2007), Przedsiębiorstwo rodzinne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław, ss. 21-22.
  8. Tomski P. (2011), Programowanie przyszłości biznesu w oparciu o więzi rodzinne - wybrane problemy sukcesji, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XII, z. 7, Seria SWSPiZ, Wydawnictwo SAN, Łódź, s. 137-150.
Cited by
Show
ISSN
2080-0150
Language
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.2478/joim-2014-0055
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu