BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Skurjat Aleksander (Politechnika Wrocławska)
Title
Propozycja i badania symulacyjne hybrydowego układu napędowego mechanizmu unoszenia ładowarki łyżkowej
Proposal and experimental investigation of hybrid driving system for lifting mechanism of wheel loader
Source
Logistyka, Logistyka - nauka, 2015, nr 5, CD 1, s. 1355-1362, rys., tab., wykr., bibliogr. 3 poz.
Keyword
Przemysł budowlany, Maszyny i urządzenia, Układ napędowy
Construction industry, Machinery and equipment, Drive system
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono propozycję hybrydowego układu napędowego, który może zostać zastosowany w mechanizmach unoszenia ładowarek łyżkowych. Cechuje się minimalną ilością elementów przekierowujących ciecz a wraz z tym małymi stratami hydraulicznymi. Przeprowadzone badania wykazały, że zastosowanie tego typu napędu pozwoli na obniżenie mocy silnika spalinowego w zakresie 10-35%, co zmniejszy zużycie paliwa o kilka procent. Otrzymane wyniki dają podstawę do kontynuacji dalszych badań z zastosowaniem proponowanego układu. (abstrakt oryginalny)

In article a new solution of hybrid driving system for lifting mechanism of wheel loader is proposed. A new proposal consist of only a few components redirecting hydraulic fluid, so this results in a very low hydraulic resistances and high efficiency of working. Obtained results showed that this proposed solution allows to reduce 10-35% power of IC engine and a few percent fuel consumption. Results are giving a good base for continuing research. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
Bibliography
Show
  1. Skurjat A., Badanie energochłonności pracy wysięgnika ładowarki łyżkowej w cyklu roboczym, "Transport Przemysłowy i Maszyny Robocze", 2014, nr 1, s. 65-69.
  2. Skurjat A., Kosiara A., Badania energooszczędnego układu napędowego manipulatora pojazdu przeładunkowego, "Logistyka", 2014, nr 3, s. 5777-5786.
  3. Zaher M., Cetinkunt S., Real-Time Energy Management Control for Hybrid Electric Powertrains, Hindawi Publishing Corporation, " Journal of Control Science and Engineering", 2013.
Cited by
Show
ISSN
1231-5478
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu