BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Twardzik Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Title
Oddziaływanie galerii handlowych na śródmiejskie ulice handlowe Katowic
The Impact of Shopping Centers on the Downtown Shopping Streets in Katowice
Source
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica, 2016, nr 23, s. 67-85, ryc., bibliogr. 22 poz.
Issue title
Zachowania przestrzenne człowieka
Keyword
Centra handlowe, Miasto, Krajobraz miasta
Shopping centres, City, City landscape
Note
streszcz., summ.
Country
Katowice
Katowice
Abstract
Galerie handlowe stały się w Polsce nieodłącznym elementem struktury współczesnych miast dużych oraz średniej wielkości. W Katowicach funkcjonują dwa obiekty w dzielnicy śródmiejskiej i oddziałują pod wieloma względami na funkcjonowanie Katowic. Rozpatrując ich miejsce w strukturze sieci handlowo-usługowej miasta można postawić tezę, że przyczyniają się zarówno do aktywizacji gospodarczej strefy śródmiejskiej, czego dowodem mogą być licznie powstające placówki gastronomiczne, rekreacyjne, usługowe oraz handlowe, jak i drenowania funkcji handlowej z ulic śródmiejskich. (abstrakt oryginalny)

Shopping centers have become an integral part of the structure of modern cities in Poland. In Katowice, there are two malls in the downtown district and interact in many ways the functioning of Katowice. Considering their place in the structure of the chain of retail and service center, we can said, that both contribute to the economic revival of the downtown area, evidence may numerous food service places, recreation, service and retail and commercial drainage function of the inner-city streets. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Abramski A., 2000, Ulice Katowic, Wydawnictwo Graf-Mar, Zawiercie.
  2. Centra Handlowe - rynek, konsument, kariera - Raport Coliers International, 2014, (aut. M. Knap).
  3. Domański T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa/Łódź.
  4. Dudek-Mańkowska S., 2006, Funkcje wybranych centrów handlowych w Warszawie, [w:] Jażdżewska I. (red.), Nowe przestrzenie w mieście, ich organizacja i funkcje, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
  5. Dzieciuchowicz J., 2012, Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
  6. Euromonitor Internatinal, GUS, 22.09.2014.
  7. Grzegorek G, 2012, Ulice i place Katowic, Wydawnictwo Prasa i Książka, Katowice.
  8. Heffner K., Twardzik M., 2013, The impact of shopping malls on the outer metropolitan zones (the example of the Silesian Voivodeship), "Studia Regionalia KPZK PAN", 37, Warszawa.
  9. Lukić A., Jakovcić M., 2004, Location and Functions of Hypermarkets and Shopping Centres in Zagreb, "Dela", 22.
  10. Matysiak N., 2009, Współczesne centra handlowe w Polsce, "Handel Wewnętrzny", 6.
  11. Maryas J., Kunc J., Tonev P., Szczyrba Z., 2014, Shopping and Services related Travel in the Hinterland of Brno: Changes from the Socialist Period to the Present, "Moravian Geographical Reports", 22(3).
  12. Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., 2001, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, Wydawnictwo PWE, Warszawa.
  13. Raport o stanie miasta Katowice, 2005, Katowice.
  14. Rochmińska A., 2013, Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
  15. Strużycki M., 2000, Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, Wydawnictwo Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa.
  16. Szaraniec L., 2010, Osady i osiedla Katowic, Wydawnictwo Naukowe Śląśk, Katowice.
  17. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Katowice z dnia 25 kwietnia 2012 roku.
  18. Twardzik M., 2013, Development of shopping malls in Poland, [in:] Heffner K., Twardzik M., (eds.), The impact of shopping malls on the outer metropolitan zones (the example of the Silesian Voivodeship), "Studia Regionalia KPZK PAN", 37, Warsaw, s. 85-102.
  19. Twardzik M., 2014, Nowoczesny handel w przestrzeni miast Aglomeracji Górnośląskiej, Wydawnictwo UE Wrocław, Wrocław.
  20. www.silesiacitycenter.com.pl (dostęp: 23.06.2014).
  21. www.centrahandlowe.net (dostęp: 12.04.2013).
  22. www.przemiana.katowice.eu (dostęp: 16.05.2014).
Cited by
Show
ISSN
1508-1117
Language
pol
URI / DOI
http://hdl.handle.net/11089/18745
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu