- Author
- Michalak Joanna (Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu)
- Title
- Wykorzystanie danych tekstowych do monitorowania nastrojów i sposobu postrzegania marki na przykładzie portali społecznościowych
Use of Text Data to Monitor Moods and Perceptions of Brands in the Case of Social Media - Source
- Acta Universitatis Nicolai Copernici. Zarządzanie, 2016, t. 43, nr 1, s. 139-155, tab., rys., bibliogr. 20 poz.
- Keyword
- Analiza tekstu, Marka, Internet, Portale internetowe, Serwisy społecznościowe, Eksploracja tekstu
Text analysis, Brand, Internet, Web portals, Social networking, Text mining - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- W artykule wykorzystano technikę text mining do ekstrakcji informacji z danych tekstowych w celu wykorzystania ich na potrzeby zarządzania wizerunkiem marki. Podstawowym celem niniejszego opracowania jest prezentacja eksploracyjnej analizy tekstu. W części empirycznej wskazano na możliwości zastosowania techniki text mining do monitorowania nastrojów i sposobu postrzegania marki przez klientów w segmencie B2C przy wykorzystaniu danych pochodzących z serwisów internetowych. (abstrakt oryginalny)
The purpose of this paper is use text mining techniques to extract information from text data in order to use them to manage brand image. The primary objective of this study is to present an exploratory analysis of the text. In the empirical part pointed out the possibility of applying text mining techniques to monitor moods and perception of the brand using data from websites. (original abstract) - Full text
- Show
- Bibliography
- Berry, M. W ., & Kogan, J., (2010), Text mining: applications and theory. John Wiley & Sons.
- Drelichowski L., Siwiec J., (2012), Application of text mining for analysis and knowledge clustering Publisher in scientific journal studies and proceedings of the Polish Association for Knowledge Management, PSZW , z. 58, Bydgoszcz.
- Drelichowski L., Zwierzchowski D., (2013), Zastosowanie text mining do analizy struktury treści artykułów polskojęzycznych publikacji "Studia i Materiały" polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą [online]: www.pszw.edu.pl/images/publikacje [05.01.2016].
- Feinerer I. (2008), An Introduction to Text Mining in R, "R News", No. 8(2), s. 19-22, [online] http://CRAN .R-project.org/doc/Rnews/ [05.01.2016]
- Gładysz A., Zastosowanie metod eksploracyjnej analizy tekstu w logistyce., Logistyka No 3, 2012, s. 643-651 [online] http://www.czasopismologistyka.pl/[19.12.2015]
- Gulczyński M. (2004), Techniki "odkrywania wiedzy" (data mining) oraz ich zastosowania, Zeszyt nr 2 Studia i Materiały, PSZW , Bydgoszcz.
- Hearst M. A . (1999), Untangling Text Data Mining, Proceedings of ACL '99: the 37th Annual Meeting of the Association for Computatonal Linguistic, University of Meryland, June 20-26, 1999 (invited paper) [online] www.sims.berkley.edu/~hearst/papers/acl99/acl99-tdm.html [06.12.2015]
- Kall J. Kłaczek R. Sagan A. (2006), Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Keyling Till, Jünger, Jakob (2013), Facepager. An application for generic data retrieval through API s. Source code available [online] https://github.com/strohne/Facepager/ [01.12.2015]
- Kotler Ph., Pfoertsch W. (2008), Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN , Warszawa.
- Lula P. (2005), Text mining jako narzędzie pozyskiwania informacji dokumentów tekstowych., [online] www.statsoft.pl/portals/0/Downloads/Text_mining_ jako_narzedzie_pozyskiwania.pdf [06.01.2015]
- Morzy T. (2004), Odkrywanie asocjacji: Algorytmy i struktura danych, Ośrodek Wydawnictw Naukowych.
- Tan A. (1999), Text Mining: The state of the art and the challenges, Pacific Asia Conference on K nowledge Discovery and Data Mining PAKDA .
- www.imm.com.pl/monitoring_social_media [24.01.2016].
- markana.pl/na-czym-polega-wycena-wartosci-marki-w-rankingu-wartosci-marekwielkopolski [10.01.2016]
- g1.computerworld.pl/cw/pdf/bigdata/Text_Mining.pdf [22.12.12.2015]
- www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz/tweet_app/ [24.01.2016].
- www.csc.ncsu.edu/faculty/healey/tweet_viz [24.01.2016].
- www.forbes.com/sites/clareoconnor/2016/01/26/walmart-pepsi-coca-cola-nestle-donate-6-5m-bottles-of-water-to-flint-mich-students/#104a682f433f [24.01.2016].
- www.cocacola.com.pl/historie/produkty/taste-the-feeling-nowa-globalna-kampania-dla-wszystkich-marek-coca-cola/ [24.01.2016].
- Cited by
- ISSN
- 2450-7040
- Language
- pol
- URI / DOI
- DOI:http://dx.doi.org/10.12775/AUNC_ZARZ.2016.010