BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pawlak Jakub (Politechnika Poznańska)
Title
Rola portalu społecznościowego Twitter w promocji mikro i małego przedsiębiorstwa
Role of the Social Network Twitter in the Promotion of a Micro and Small Enterprise
Source
Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2016, nr 5 (83) Cz.2, s. 131-138, tab., bibliogr. 20 poz.
Issue title
Uwarunkowania rynkowe mikro, małych i średnich przedsiębiorstw: Mikrofirma.
Keyword
Portale internetowe, Serwisy społecznościowe, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Mikroprzedsiębiorstwo, Promocja
Web portals, Social networking, Small business, Micro-enterprise, Promotion
Note
streszcz., summ.
Company
Twitter
Twitter
Abstract
Cel - Celem artykułu jest umiejscowienie mikrobloga i portalu społecznościowego Twitter w krajobrazie kanałów mediów społecznościowych na tle wyników badań literatury polskiej i światowej oraz wskazanie potencjału Twittera jako skutecznego narzędzia promocji dla polskich mikro i małych przedsiębiorstw. Metodologia badania - Studium literatury i wyników badań. Wynik - Analiza użytkowników tego kanału mediów społecznościowych wskazuje jednak, że jest ono atrakcyjnym miejscem w wirtualnej przestrzeni dla promocji mikro i małego przedsiębiorstwa, szczególnie, jeżeli definiuje ono swoją grupę docelową wśród mieszkańców wsi i/lub internautów legitymujących się wyższym i średnim wykształceniem. Oryginalność/Wartość - Opracowanie własne. (abstrakt oryginalny)

Purpose - The aim of the paper was the descripton of actual position of the microblogging and social networking site Twitter in the landscape of social media channels on the background of research results Polish and world literature as well as an indication of the potential of Twitter as an effective tool for the promotion of Polish micro and small enterprises. Design/Methodology/approach - Study of literature and research results. Findings - Analysis of users of the social media channel shows, that it is an attractive place in the virtual space for the promotion of micro and small enterprises, especially if it defines its target group among rural residents and/or surfers who are holders of higher and secondary education. Originality/value - Own work. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bergovici, J. Who Coined 'Social Media'? Web Pioneers Compete for Credit. Forbes. Pobrano z: http://www.forbes. com/sites/jeffbercovici/2010/12/09/who-coined-social-media-web-pioneers-compete-for-credit (14.06.2014).
  2. Branowska, A. (2009). The corporate social responsibility of enterprises towards their employees. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (25-32). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  3. DMR Twitter Statistic Report (Year-End 2015). Pobrano z: http://expandedramblings.com/index.php /downloads/twitter-statistic-report/ (6.08.2013).
  4. Exact Target. The Meaning of Like, 9. Pobrano z: http://image.exct.net/lib/fe641570776d02757515 /m/1/SFF10-TheMeaningOfLike.pdf (6.08.2013).
  5. Gemius (2016). Media społecznościowe jako kanały komunikacji - charakterystyka użytkowników. Pobrano z: http://www.gemius.pl/reklamodawcy-aktualnosci/media-spolecz nosciowe-jako-kanalykomunikacji- charakterystyka-uzytkownikow.html (20.01.2016).
  6. Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 1 (53), 59-68.
  7. Łuczka, T. (2009). Internet as the development factor of small and medium-sized enterprises in the conditions of internationalization and globalization. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (141-156). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  8. Mateja, B. (2009). New forms of advertisement in social marketing. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (61-78). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  9. Pawlak, J. (2011). Podstawy marketingu internetowego dla małych firm. Leszno: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego w Lesznie.
  10. Pawlak, J., Przybysz, J. (2013). Technologie ICT w kreowaniu innowacyjności MSP. W: S. Trzcieliński (red.), Wybrane problemy zarządzania. Teraźniejszość i przyszłość (145-158). Poznań: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej.
  11. Przybysz, J. (2009). Social capital in generating the organization effectiveness. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (11-24). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  12. Raport Social Media 2012 (2012). Marketing w mediach społecznościowych. Fani i ich zachowania. Rozwój Social Media.
  13. Rembiasz, M. (2013). Rola strategii w zarządzaniu małymi i średnimi przedsiębiorstwami. W: S. Trzcieliński (red.), Chosen problems of Management. Issues on present and the future (53-62). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  14. Siemieniak, P. (2009). Existential fear in the context of contemporary work problems. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (33-44). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  15. SMmeasure (2015). Liczby polskiego Internetu 2015. Pobrano z: http://smmeasure.eu/liczby-polskiegointernetu- 2015/ (20.01.2016).
  16. SMmeasure (2016). Miesięczna liczba użytkowników kanałów SM w Polsce [luty 2016] . Pobrano z: http://smmeasure.eu/miesieczna-liczba-uzytkownikow-kanalow-sm-w-polsce/ (20.01.2016).
  17. Spychała, M. (2009). The development of social and technical competences of employees and the development of an enterprise. W: J. Przybysz (red.), Creation of Social Capital (61-78). Poznań: Publishing House of Poznan University of Technology.
  18. Szczepański, M. (2015). Wybrane zasady i metody zarządzania kryzysem w mediach społecznościowych. Marketing i Rynek, 5 (CD), 413-429.
  19. The Social Media Guys (2010). The Complete Guide to Social Media Marketing From The Social Media Guys. Pobrano z: http://www.socialmediaguys.co.uk (14.11.2012).
  20. Wasilczuk, J. (2000). Advantageous competence of owner/managers to grow the firm in Poland: empirical evidence. Journal of Small Business Management, 2 (38), 88-94.
Cited by
Show
ISSN
2450-7741
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18276/frfu.2016.5.83/2-12
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu