BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Nowotarska-Romaniak Beata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Title
The Marketing Meaning of Customers as Users of Insurance Services
Marketingowe znaczenie klientów jako użytkowników usług ubezpieczeniowych
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2016, nr 415, s. 163-170, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Ubezpieczenia wobec wyzwań XXI wieku
Keyword
Rynek ubezpieczeniowy, Usługi ubezpieczeniowe, Klient, Informacja, Ubezpieczenia
Insurance market, Insurance services, Customer, Information, Insurances
Note
streszcz., summ.
Abstract
Firmy ubezpieczeniowe powinny znać potrzeby swoich klientów, ponieważ ich satysfakcja gwarantuje przyszłe korzyści. Usatysfakcjonowany klient działa na rzecz firmy ubezpieczeniowej, nie tylko dokonując kolejnego zakupu usługi ubezpieczeniowej, ale także kształtując pozytywną opinię na temat firmy. Artykuł przedstawia rezultaty badania definiującego rangę marketingu skierowanego na klientów jako użytkowników usług ubezpieczeniowych.(abstrakt oryginalny)

It is very important for insurance companies to know the needs of customers, because their satisfaction guarantees future profits. A satisfied customer works on behalf of an insurance company, not only by making another purchase of an insurance service, but also by shaping a positive opinion about the firm. This article shows the results of the survey defining the range of marketing essence of customers as users of insurance services.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Kotler Ph., Shalowitz J., Stevens R.J., 2011, Strategic Marketing in Healthcare, Wolters Kluwer, Warsaw.
  2. Kramer T., 1995, Polish Enterprises Marketing Orientation: Challenges and Threats, [in:] Marketing Management Companies in the Realities of the Collective Work of the Polish Economy, ed. L. Żabiński, AE/PTE Katowice, Katowice.
  3. Nowotarska-Romaniak B., 2004, Affiliate Marketing on the Insurance Market, [in:] Partnership in the Region. Local Government Organizations, Residents, ed. J. Karwowski, University of Szczecin, Szczecin.
  4. Nowotarska-Romaniak B., 2013, Behavior of Individual Clients in the Purchase of Insurance Services, Wolters Kluwer, Warsaw.
  5. Rudnicki L., 2012, Consumer Behavior in the Market, PWE, Warsaw.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/pn.2016.415.15
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu