- Author
- Antonowicz Mirosław (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
- Title
- Handel internetowy - implikacje dla logistyki
Internet Commerce - Implications for Logistics - Source
- Handel Wewnętrzny, 2016, nr 2, s. 5-16, rys., wykr., bibliogr. 30 poz.
- Keyword
- Biznes elektroniczny, Handel elektroniczny, e-logistyka, Usługi logistyczne
e-business, e-commerce, e-logistics, Logistic services - Note
- streszcz., summ., rez.
- Abstract
- Dynamiczny rozwój Internetu i nowoczesne technologie informatyczno-telekomunikacyjne wpłynęły na rozwój handlu elektronicznego w Polsce. Najbardziej popularną metodą handlu elektronicznego jest handel w sklepach internetowych. Obsługa logistyczna branży e-commerce wymaga infrastruktury logistycznej i rozwiązań dostosowanych do wymagań tej gałęzi handlu. Dlatego też w artykule omówiono zagadnienie handlu elektronicznego z perspektywy jego wpływu na logistykę. Celem rozważań jest przedstawienie, na podstawie analizy literatury i wyników badań wtórnych, wyzwań stojących przez logistyką w kontekście dynamicznego rozwoju handlu elektronicznego w Polsce. Problematykę zobrazowano przykładami praktycznych rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce. Artykuł ma charakter teoretyczny, poglądowo-koncepcyjny z elementami studium przypadku o charakterze praktycznym. (abstrakt oryginalny)
The dynamic development of web and contemporary ICT technologies have stimulated e-commerce expansion in Poland. The most popular e-commerce is online shopping. Logistics service of e-commerce requires infrastructure and solutions tailored to specific branch requirements. Therefore the author in his article describes the e-commerce issues on the basis of literature analysis and results of the secondary research concerning challenges related to logistics in the context of dynamics-commerce expansion. The article is of the theoretical, illustrative and conceptual nature with elements of the case study of the practical nature. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Antonowicz M. (2015), O innowacjach produktowych i marketingowych w usługach transportowo-logistycznych. "Logistyka", nr 2.
- Badania Idealo (2015), Rozwiązania logistyczne w polskich sklepach internetowych, http://pl-pl.facebook.com (dostęp: 30.10. 2015].
- Brzozowska-Woś M. (2014), Kierunki rozwoju handlu internetowego, "Przedsiębiorstwo we Współczesnej Gospodarce - Teoria i Praktyka", nr 1.
- Brdulak H. (2014), Usługi logistyczne w dobie Internetu, (w:) Logistyka w Polsce, Raport 2013, Biblioteka Logistyka, Poznań.
- Brdulak H. (2016), E-commerce - globalne wyzwanie dla operatora logistycznego, Prezentacja dla PISIL, Warszawa.
- Coyle J., Bardi E., Langle C. (2002), Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa.
- Chabrowski P., Wiśniewska I., Nisztuk T., Olender K., Porzeczyński M., Śledzik M. (2015), Raport E-commerce: jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju i stać się dominującym graczem, Fundacja im. L. Pagi, Warszawa.
- Cudziło M., Kolińska K. (2015), Logistyka w e-commerce w porównaniu z logistyką w handlu tradycyjnym, (w:) E-commerce w Polsce 2015, Gemius dla E-commerce Polska, Warszawa.
- Dobosz K. (2012), Handel elektroniczny, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa.
- Duszczyk M. (2015), E-handel przegonił tradycyjną sprzedaż, "Rzeczpospolita" 10.04.
- Haber E. (2012), E-magazyn w realu, "TSL Biznes", nr 11.
- Januła E., Truś T. (2010), Gospodarka elektroniczna, Difin, Warszawa.
- Kawa A. (2014) Logistyka e-handlu, https://media.poczta-polska.pl [dostęp: 30.10.2015].
- Kotler Ph., Amstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing, Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa.
- Kozerska M. (2014), Obsługa logistyczna obszaru e-commerce, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej", Organizacja i Zarządzanie, z. 86.
- Materiały wewnętrzne firmy GLS dla celów konkursu "Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji (2014), materiały niepublikowane.
- Materiały wewnętrzne firmy DPD dla celów konkursu "Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji (2014), materiały niepublikowane.
- Raport (2014), Ecommerce Europe, http://www.ecommerce-europe.eu [dostęp: 01.05.2015].
- Saas-Staniszewska P., Gordon M. (2015), E-commerce w Polsce 2015, Gemius dla E-commerce Polska, Warszawa.
- Sobczyk G. (2004), Rola Internetu w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica", nr 179.
- Sznajder A. (2000), Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Sznajder A. (2002), Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Sznajder A. (2006), Handel elektroniczny w marketingu międzynarodowym, "International Journal of Management and Economics", No. 19.
- Sznajder A. (2014), Technologie mobilne w marketingu, Wolters Kluwers Polska, Warszawa.
- Szymanowski W. (2010), System dystrybucji internetowej, jako nowe wyzwanie dla systemu dystrybucji w Polsce, "Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Transport z . 75.
- Szyszka G. (2014), Logistyka w Polsce Stan i Perspektywy, materiały seminaryjne, Warszawa.
- Wieczerzycki W. (2012), E-logistyka, PWE, Warszawa.
- Wszystko o handlu w Internecie, Poradnik dla przedsiębiorców (2013), Firma PL, Wrocław.
- http://www.infomonitor.pl/download/e-commerce-w-polsce-2014.pdf [dostęp: 18.05.2015].
- http://www.ws-webstyle.com/cms.php/en/netopedia/ebiznes [dostęp: 18.05.2015].
- Cited by
- ISSN
- 0438-5403
- Language
- pol