BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jaciow Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Title
Pokolenie Y na zakupach - wyzwania dla współczesnego marketingu
Generation Y on Shopping - Challenges to Modern Marketing
Source
Handel Wewnętrzny, 2016, nr 2, s. 183-191, tab., bibliogr. 8 poz.
Keyword
Zachowania nabywcze, Pokolenie Y, Zachowania konsumenta, Pokolenia, Badanie preferencji konsumenckich, Marketing, Młodzież
Buying behaviour, Generation Y, Consumer behaviour, Generation, Consumer preferences research, Marketing, Youth
Note
streszcz., summ., rez.
Abstract
Celem rozważań jest identyfikacja obszarów budowania przewagi konkurencyjnej w zakresie marketingowych instrumentów oddziaływania na segment młodych konsumentów. Artykuł jest studium badawczym zachowań nabywczych młodych konsumentów. Na podstawie wyników badań bezpośrednich oraz literatury przedmiotu opisano profil młodego konsumenta (przedstawiciela pokolenia Y), wybrane elementy zachowań nabywczych oraz oceny funkcjonowania infrastruktury handlowo-usługowej dokonane przez młodych konsumentów. Na podstawie dokonanej syntezy wyników sformułowano wytyczne do działań w obszarze marketingu i skutecznej komunikacji z klientem w tym segmencie rynku. (abstrakt oryginalny)

The purpose of the article is to identify the areas of building competitive advantage in terms of environmental instruments of the marketing segment of young consumers. The article is a research of buying behaviour of young consumers. On the basis of the results of research and literature, the author in her article described the profile of the young consumer (representative of Generation Y), selected items of buying behaviour, and opinion about the commercial infrastructure of retail trade and services. Based on the synthesis of the article results the author has set guidelines for action in the field of marketing and effective communication with the customer of Generation Y. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Baran M., Kłos M. (2014), Pokolenie Y - prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami, "Marketing i Rynek", nr 5.
  2. Entuzjaści i bywalcy. Pokolenie X i Y w galeriach handlowych. Style zakupowe w różnicach pokoleniowych i geograficznych (2015), Raport z badań, http://www.jll.pl/poland/pl-pl/Research/Entuzja ci_i_bywalcy_Generacja_X_i_Y_w_galeriach_handlowych_raport_Atrium_JLL_2015.pdf [dostęp: 20.10.2015].
  3. Fazlagić J.A. (2008), Charakterystyka pokolenia Y, "E-mentor", nr 3(25).
  4. Góralski S. (2013), Wyzwania w komunikacji z pokoleniem Y, http://komunikat.rrcc.pl/wp-content/uploads/2013/09/Prezentacja-pokolenie-Y.pdf [dostęp: 18.10.2015].
  5. Jaciow M., Wolny R. (2011), Polski e-konsument - typologia, zachowania, Helion, Gliwice.
  6. Jaciow M., Wolny R., Stolecka-Makowska A. (2013), E-consumer in Europe - comparative analysis of behaviours, Helion, Gliwice.
  7. Stachowska S. (2012), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy, HRM(ZZL)_2-2012_Stachowska-S_33-56.pdf [dostęp: 15.10.2015].
  8. Tapscott D. (2010), Cyfrowa dorosłość: Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
0438-5403
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu