BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kolny Beata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Title
Analiza czasu wolnego w budżecie czasu Polaków
Analysis of Leisure Time in Pole's Time Budget
Source
Handel Wewnętrzny, 2016, nr 2, s. 228-240, tab., bibliogr. 12 poz.
Keyword
Czas wolny, Konsumpcja usług, Gospodarstwa domowe
Leisure time, Services consumption, Households
Note
streszcz., summ., rez.
Abstract
W artykule zaprezentowano zmiany w ilości czasu przeznaczonego na czynności czasu wolnego w budżecie czasu Polaków. Artykuł napisano na podstawie danych wtórnych publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny w latach 1976- 2013. Obejmuje informacje na temat czasu poświęcanego na dobrowolną pracę w organizacjach i poza nimi, życie towarzyskie i rozrywki, uczestnictwo w sporcie i rekreacji, zamiłowania osobiste i gry oraz korzystanie ze środków masowego przekazu. Wyniki badań są przydatne m.in. dla zarządzających przedsiębiorstwami świadczącymi usługi zagospodarowujące czas wolny. (abstrakt oryginalny)

The article presents the changes in the amount of time spent on leisure activities in Poles' time budget. The article is based on secondary data published by the Central Statistical Office of Poland in the years 1976-2013. It includes information on the time devoted to voluntary work in organisations and beyond, social and entertainment life, participation in sports and recreation, personal hobby and games, and the use of the mass media. The results are useful for managers from leisure-time service providers. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Budżet czasu ludności 1996 (1998), GUS, Warszawa.
  2. Budżet czasu ludności 1.VI.2003-31.V.2004 (2005), GUS, Warszawa.
  3. Budżet czasu ludności 2013 (2015), GUS, Warszawa.
  4. Bombol M. (2008), Czas wolny jako kategoria diagnostyczna procesów rozwoju społeczno-gospodarczego, SGH, Warszawa.
  5. Kamiński A. (1972), Funkcje pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa.
  6. Kolny B. (2013), Rynek usług zagospodarowujących czas wolny - diagnoza i perspektywy rozwoju, UE, Katowice.
  7. Kolny B. (2014), Wybrane ilościowe metody badania zachowania konsumentów na runku usług zagospodarowujących czas wolny - teoria i zastosowanie, (w:) Gatnar E., Maciejewski G. (red.), Metody ilościowe w badaniach marketingowych, "Zeszyty Naukowe", nr 195, UE, Katowice.
  8. Maciejewski M. (2013), Makrotrendy w konsumpcji a zachowania konsumentów, "Handel Wewnętrzny", styczeń-luty.
  9. Mróz B. (2013), Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, OW SGH, Warszawa.
  10. Murawska A. (2015), Współczesna konsumpcja usług - determinanty, trendy i kierunki przemian "Logistyka", nr 2.
  11. Słaby T. (2000), Rekreacja i turystyka w świetle GUS-owskich badań budżetów czasu, (w:) Wyrzykowski J. (red.), Studia nad czasem wolnym mieszkańców dużych miast Polski i jego wykorzystaniem na rekreację ruchową i turystykę, AWF, Wrocław.
  12. Wnuk-Lipiński E. (1981), Budżet czasu struktura społeczna polityka społeczna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.
Cited by
Show
ISSN
0438-5403
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu