- Author
- Reformat Beata (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
- Title
- Geolokalizacja jako nowe wyzwanie dla podmiotów handlu detalicznego w Polsce
Geolocation as a New Challenge for Retailers in Poland - Source
- Handel Wewnętrzny, 2016, nr 2, s. 355-363, bibliogr. 21 poz.
- Keyword
- Geolokalizacja, Komunikowanie marketingowe, Handel detaliczny, Technologie mobilne
Geolocalization, Marketing communication, Retail trade, Mobile technologies - Note
- streszcz., summ., rez.
- Abstract
- Celem rozważań jest wskazanie wyzwań, które geolokalizacja stwarza dla podmiotów handlu detalicznego w Polsce. Podstawową metodologię badawczą stanowi analiza literatury przedmiotu oraz metoda case study (studium przypadku). Główne wyniki analiz pozwoliły na: a) wskazanie możliwości zastosowań geolokalizacji przez podmioty handlu detalicznego oraz wyzwań z nimi związanych; b) prezentację wybranych przykładów (dobrych praktyk) w zakresie działań marketingowych opartych na geolokalizacji. Implikacje praktyczne polegają na wskazaniu możliwości wykorzystania potencjału geolokalizacji przez podmioty handlu detalicznego. Implikacje społeczne wyrażają się w możliwości lepszego zaspokojenia potrzeb klientów, poprzez oferowanie wysoce spersonalizowanych usług i związaną z tym zwiększoną skuteczność działań marketingowych w zakresie komunikacji rynkowej. (abstrakt oryginalny)
This article aims to identify the challenges posed by geolocation for retailers in Poland. The primary research methodology is based on an analysis of the literature and the case study method. The main results of the analysis allow for: a) indicating the possibilities of using geolocation by entities of retail trade and challenges related; b) presentation of the selected examples (good practices) in terms of marketing activities based on geolocation. The practical implications are based on indicating the possibilities of using potential of geolocation by entities of retail trade. The social implications express themselves in the ability of better meeting the customer needs by offering highly personalised services and the increased effectiveness of marketing activities in terms of market communication associated with that. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Bayliss P., Wilken R. (2015), Locating Foursquare: The political economics of mobile social software, (w:) Wilken R., Goggin G. (Eds.), Locative media, Routledge, New York.
- Buchnowska D. (2013), Analiza i ocena poziomu wykorzystania mediów społecznościowych przez największe polskie przedsiębiorstwa, "Informatyka Ekonomiczna BUSINESS INFORMATICS", nr 4(30).
- Ending the Year on a Great Note. (2013), The Foursquare Blog, www.blog.foursquare.com/post/70494343901/ending-the-year-on-agreat-note-and-with-a-hugethanks [dostęp: 02.09.2015].
- Florian F. (2011), Future Development of Check-in Services. Checkingout already?, "Magazine for Surveying, Mapping & GIS Professionals, Geoinformatics", No. 14(5).
- Frith J. (2015), Smartphones as locative media, Polity, Cambridge.
- Geolocation Tools and Geographical Market Segmentation (2014), Software & Information Industry Associotion (SIIA), https://www.ftc.gov/system/files/documents/public_comments/2014/04/00010-89273.pdf [dostęp: 02.10.2015].
- Golling M., Koch R., Rodosek G.D. (2013), Advanced Geolocation of IP Addresses, "International Journal of Electrical, Computer, Energetic, Electronic and Communication Engineering", Vol. 7, No. 8.
- Isaca (2011), Sustainability Geolocation: Risk, Issues and Strategies, http://www.isaca.org/groups/professional-english/wireless/groupdocuments/geolocation__wp.pdf [dostęp: 30.08.2015].
- Jou Y., Sen A. (2015), Secure Data Transmission Technique for iPhone using Quick Response (QR) Code, "GlobalI lluminators", Proceedings of MI-BEST Conference, Vol. 1, Philippines.
- Karamshuk D., Noulas A., Scellato S., Nicosia V., Mascolo C. (2013), Geo-Spotting: Mining Online Location-based Services for Optimal Retail Store Placement, Proceedings of the 19th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining, Chicago.
- Kieżel M., Reformat B. (2015), Geolocation as a marketing innovation in communication and determinants of its application in Polish sector of retail trade and retail banking, Proceedings of the LCBR European Marketing Conference, Portugal.
- Koyuncu H., Yang S.H. (2010), Survey of Indoor Positioning and Object Locating, "International Journal of Computer Science and Network Security", Vol.10, No. 5.
- Mróz B. (2014), Konsument w sieci - wyzwania i zagrożenia, "Handel Wewnętrzny" , nr 4(351).
- Oleksiak P. (2014), Badanie zastosowania geolokalizacji w celu budowania relacji z klientami - analiza przypadku, (w:) Basińska B.A., Garnik I. (red.) Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdańsk.
- Reformat B. (2015), Wzrost znaczenia wirtualnych społeczności w handlu detalicznym- szanse i wyzwania dla sieci handlowych, "Logistyka" , nr 2, płyta CD nr 2.
- Sejdak A. (2013), Drzemiąca potęga, czyli Foursquare w Polsce 1/3, http://nowymarketing.pl/a/1261,drzemiaca-potega-czyli-foursquare-w-polsce-1-3 [dostęp: 01.09.2015].
- Sztand M. (2015), Trafiony. Niezatopiony, czyli kolejny rok rewolucji w marketingu i komunikacji, http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/trafiony-niezatopiony-czyli-kolejny-rok-rewolucji-w-marketingukomunikacji/,pdf [dostęp: 30.07.2015].
- http://www.lokalizacja.info/pl/rynek-masowy/geomarketing/uslugi-wykorzystujace-danelokalizacyjne-maja-przed-soba-swietlana-przyszlosc.html#.Vg7ikvntmko [dostęp: 20.09.2015].
- http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/foursquare-ma-w-polsce-20-tys-uzytkownikow [dostęp: 01.10.2015].
- http://erp-24.pl/wiadomosci/comarch-wsrod-najszybciej-rozwijajacych-sie-firm-w-segmencie-m2mwedlug-raportu-berg-insight/ [dostęp: 03.10.2015].
- http://www.chip.pl/news/wydarzenia/statystyka/2012/12/oto-kto-gdzie-i-w-jaki-sposob-korzysta-zfoursquare-w-polsce [dostęp: 04.10.2015].
- Cited by
- ISSN
- 0438-5403
- Language
- pol