BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sojkin Bogdan (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Title
Zakupy w sklepach sieci detalicznych mieszkańców dużych miast w Polsce
Shopping in Retail Chain Shops; Behaviour of Large Polish Cities' Citizens
Source
Handel Wewnętrzny, 2016, nr 2, s. 374-385, tab., wykr., bibliogr. 11 poz.
Keyword
Handel detaliczny, Zachowania konsumenta, Sieci handlowe
Retail trade, Consumer behaviour, Chain stores
Note
streszcz., summ., rez.
Abstract
W artykule przedstawiono wyniki badań ogólnopolskich mieszkańców dużych miast Polski (Warszawa, Wrocław, Katowice, Poznań, Lublin, Radom) przeprowadzonych w latach 2014 i 2015 w zakresie zachowań nabywczych ze szczególnym uwzględnieniem miejsc realizacji zakupów w sklepach sieci detalicznych. Zagadnienia te przedstawione zostały na tle trendów rozwoju handlu w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem liczby placówek handlowych oraz miejsc zakupów przez mieszkańców Polski. (abstrakt oryginalny)

The article presents the results of research carried out in 2014 and 2015 in large Polish cities (Warsaw, Wroclaw, Krakow, Poznan, Lublin, and Radom) regarding the purchasing behaviour of the citizens of these cities, with a special attention paid to shopping in retail chain shops. These issues are presented against the background of the trends of development of trade in Poland, with a particular consideration of the number of trade outlets and places for shopping carried out by Poland's inhabitants. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Claritas Polska (2015), http://biznes.elfin.pl/print.php3?id_artykulu=2967 [dostęp: 20.12.2015].
  2. Dyskontów coraz więcej (2015), "Handel", nr 7-8.
  3. Koniec ekspansji dyskontów w Polsce (2015), "Rzeczpospolita" 15.01.
  4. Kucharska B., Kucia M., Maciejewski G., Malinowska M., Stolecka-Makowska A. (2015), The retail trade in Europe - diagnosis and future perspectives, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
  5. Mania kupowania czyli postawach konsumenckich Polaków (2011), BS, nr 5, CBOS.
  6. Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci handlowych w Polsce (2015), KPMG, http://www.kpmg.com/pl [dostęp: 20.12.2015].
  7. Rynek wewnętrzny (2015), "Informacje i opracowania statystyczne", GUS, Warszawa.
  8. Zwyczaje zakupowe Polaków w 2014 roku (2015), "Gazeta Wyborcza" 20.04.
  9. http://www.informacjehandlowe.pl/raporty/3431-rynek-spozywczy-w-polsce-wart-243-mld-zl-w-2015-roku [dostęp: 20.12.2015].
  10. http://www.pb.pl/3980116,9326,sprzedaz-marek-wlasnych-fmcg-wzrosla-do-21-mld-zl-w-ostatnim-roku [dostęp: 20.08.2015].
  11. http://www.money.pl/gospodarka/statistica/artykul/statistica-ile-jest-polskich-sklepow-w,175,0,1824943.html - obliczenia i szacunki Money.pl [dostęp: 20.12.2015].
Cited by
Show
ISSN
0438-5403
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu