- Author
- Sempruch-Krzemińska Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Kall Jacek (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu), Perchla-Włosik Aleksandra (Uniwersytet Wrocławski), Raciniewska Alicja (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu)
- Title
- Zmiany w zachowaniach nabywców na rynku mody
Changes in Consumer Behaviour on the Fashion Market - Source
- Studia i Prace WNEiZ US, 2016, nr 43 T. 3, s. 371-380, bibliogr. 8 poz.
- Issue title
- Zarządzanie
- Keyword
- Zachowania konsumenta, Konsument, Rynek odzieżowy, Zachowania nabywcze
Consumer behaviour, Consumer, Clothing market, Buying behaviour - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Sektor odzieżowy to jedna z bardziej dynamicznie zmieniających się branż. Na polskim rynku obserwujemy liczne zmiany rzutujące na zachowania nabywców - ich preferencje, potrzeby i zachowania zakupowe. W artykule dokonany został przegląd najbardziej istotnych zmian, takich jak rosnące znaczenie marki, wzrost zainteresowania konsumentów nowymi segmentami rynku, rozwój segmentu mody luksusowej czy też wzrost znaczenia etyki w modzie. W opracowaniu zaprezentowane zostały częściowe wyniki interdyscyplinarnych badań nad sektorem mody.(abstrakt oryginalny)
Fashion sector is one of the most rapidly changing industries. On the Polish fashion market we observe many interesting changes with effects on the consumer's behaviour - their preferences, needs and buying behaviour. In the article a review of the most significant current trends was made (such as the growing importance of the brand, increasing consumer interest in new market segments, the dynamic development of the luxury fashion segment or the growing importance of ethics in fashion. The article presents partial results of interdisciplinary fashion studies. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library - Full text
- Show
- Bibliography
- Allegro (2015). Polska strojna. Pobrane z: https://magazyn.allegro.pl (10.11.2015).
- Gfk (2014). Polak ubrany 2014. Pobrane z: www.gfk.com (27.08.2015).
- Gordon, M. (2015). Moda w polskim e-commerce. Pobrane z: www.gemius.pl (21.11.2015).
- KPMG (2014). Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Pobrane z: www.kpmg.com (11.11.2015).
- MyBaze (2015). Young European Designers. Pobrane z: http://blog.mybaze.com (20.11.2015).
- Olins, W. (2004) Wally Olins o marce. Warszawa: Instytut Marki Polskiej.
- Rynek mody. Zobacz ile Polacy wydają na ubrania. Pobrane z: www.biztok.pl (27.08.2015).
- Szarota, P. (2008). Od skarpetek Tyrmanda do krawata Leppera. Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Cited by
- ISSN
- 2450-7733
- Language
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.18276/sip.2016.43/3-34