BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Śliperski Marek
Title
Lojalność klientów indywidualnych wobec banków na świecie i w Polsce
Source
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, 2000, nr 13, s. 53-64, rys., tab., bibliogr. 10 poz.
Keyword
Usługi bankowe, Bankowość detaliczna, Klienci indywidualni
Banking services, Retail banking, Individual clients
Abstract
Autor zajął się w tekście usługami bankowymi świadczonymi klientom indywidualnym (tzw. bankowość detaliczna). Usługi te - zdaniem autora - stanowią ten fragment tynku, który przechodzi obecnie na świecie największe zmiany. Omawiane jest pojęcie lojalności klienta indywidualnego i jej znaczenie w nowoczesnych strategiach rynkowych instytucji finansowych, w tym zwłaszcza banków. Autor szczególnie dużo uwagi poświęca czynnikom, które wywierają największy wpływ na poziom tej lojalności: zakresowi usług, ich jakości oraz sposobom dystrybucji. W drugiej części tekstu omawiany jest charakter lojalności klientów indywidualnych wobec banków działających w Polsce.(abstrakt oryginalny)
Accessibility
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. M. Lafferty, A Global Competitive Assessment, wykład wygłoszony na "1'st Global Conference on Retail Financial Services" w: Holdingi finansowe odpowiedzią na wyzwania przyszłości, praca zbiorowa pod kier. nauk. E. Wierzbickiej, Fundacja Edukacji i Badań Bankowych, Warszawa 1998, s. 58.
  2. Competing for Your Customer, The Future of Retail Financial Services, Deloitte Consulting and Deloitte Touche Tohmatsu, London 1998, s.125-148.
  3. G. Cortazar, Banąue-Assurance: Concurrance ou convergence, Europejska Organizacja Zarządzania Marketingu Finansowego, materiały z konferencji w Madrycie, 8-10 listopada 1989 r., s. 3-21.
  4. Techniki bankowości detalicznej, ZBP, Warszawa 1996, s. 159.
  5. T. Levitt, The Marketing Imagination, "The Banker" 1999, nr 12, s.47.
  6. R. Oram, Unhappy and Uncertain Times, "Financial Times" z 25 czerwca 1990 r., s. 20.
  7. A. Sullivan, Banks Poised for Espansion, "LloycTs List" z 2 lipca 1990, s.33.
  8. B. Baldock, T. Langlinais. From cradle to grave, "The Banker" 1998, nr 12, s. 74-75.
  9. P. Jabłoński. Jak dotrzeć do klienta, "Rzeczpospolita" z 30 października 1998 r., s. 19.
  10. E. Śmiłowski: Dobry rok detalu. Raport Pentora za 199S rok, "Bank" 1999, nr 4, s. 17.
Cited by
Show
ISSN
1426-9724
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu