BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Michałowska Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Problemy dydaktyczne w nauczaniu rachunkowości i przedmiotów pokrewnych
Didactic Problems in Teaching Accounting and Related Subjects
Source
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 171-180, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Keyword
Nauczanie, Rachunkowość, Dydaktyka
Teaching, Accounting, Didactics
Note
summ.
Abstract
Celem opracowania jest ukazanie, że w procesie nauczania-uczenia się występuje wiele problemów dydaktycznych, z którymi spotyka się zarówno kadra dydaktyczna, jak i studenci. Problemy te wpływają na jakość kształcenia, zadowolenie z zajęć, efektywność przyswajania wiedzy oraz atrakcyjność zajęć. Zaproponowano również wprowadzenie pewnych działań, mających na celu zniwelowanie negatywnych skutków omówionych problemów.(fragment tekstu)

Problems in teaching accounting refer to subjects of teaching-learning process. The research shows, which didactic problems are observable by students during learning accounting or related subjects. These problems confronted with teachers problems. The research was done thanks to inquiry form on three students groups. In this study the solutions were proposed. They should decrease a negative influence of didactic problems or eliminate them completely.(original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Chmielewska I. 2009. Rola i zadania nauczyciela akademickiego, w: Nauczyciele wobec wyzwań współczesności. Doświadczenia - badania - koncepcje. Red. W. Przygońska, I. Chmielewska. Łódź, WSH, 235.
  2. Obuchowska I. 2009. Problemowe zachowania uczniów, w: Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela. Red. K. Kruszewski. Warszawa, PWN, 382.
  3. Petty G. 2010. Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców. Sopot, GWP, 363.
  4. Stępień M., Pogodzińska-Mizdrak E. 2011, Wybrane problemy dydaktyczne rachunkowości w uczelni wyższej. Zesz. Nauk. UE Krak. 849, 114.
  5. Waloszek D. 2002. Porozumienia się jako kompetencje nauczyciela XXI wieku, w: W poszukiwaniu wyznaczników kompetencji nauczyciela XXI wieku. Red. E. Kozioł, E. Kobyłecka. Zielona Góra, Uniwersytet Zielonogórski, 141.
Cited by
Show
ISSN
2081-0644
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.17
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu