BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Poniatowska Lucyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
Title
Aktywizujące metody kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie ćwiczeń z międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej
Activating Teaching Methods in Higher Education on Example Classes with International Financial Reporting Standards
Source
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 213-224, rys., tab., bibliogr. 19 poz.
Keyword
Szkolnictwo wyższe, Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej (MSSF), Kształcenie
Higher education, International Financial Reporting Standard, Learning
Note
summ.
Abstract
Artykuł jest poświęcony zagadnieniu aktywizujących metod kształcenia w szkolnictwie wyższym na przykładzie zajęć z przedmiotu międzynarodowe standardy sprawozdawczości finansowej (MSSF). Celem artykułu jest przedstawienie wybranych metod aktywizujących wykorzystywanych na ćwiczeniach z międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej jako przedmiotu kierunkowego realizowanego na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych II stopnia na Wydziale Finansów i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach na kierunku finanse i rachunkowość.(fragment tekstu)

The article deals with the issue of activating teaching methods in higher education. The purpose of paper is to present activating methods of teaching that can be be used during classes with International Financial Reporting Standards. In the first part of the article, on the basis of the characteristics of the teaching process and teaching methods, described activating teaching of students. The second part of this article is devoted to the selected method used in the process of educating students in classes with the subject of International Financial Reporting Standards.(original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Adamek D., Segeth K. 2005. Możliwości zastosowania metod aktywizujących w kształceniu na przykładzie przedmiotu rachunkowość finansowa. Zesz. Teoret. Rach. 26(82), 7-16.
  2. Cieciura M. 2003. Metody aktywizujące w nauczaniu dorosłych. Wybrane zagadnienia. Zesz. Teoret. Rach. 14, 7-17.
  3. Dłużewski B. 1986. Metody aktywizujące, w: Encyklopedia oświaty i kultury dorosłych. Wrocław, Ossolineum.
  4. Foremna-Pilarska M., Polok K. 2005.Wybrane metody aktywizujące w nauczaniu rachunkowości. Pr. Nauk. AE Wroc. 1079, 43-51.
  5. Kotłowska M. 2014.Wykorzystanie metody projektów na zajęciach z przedmiotu Rachunkowość zarządcza. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 311(75), 97-106.
  6. Krajowe ramy kwalifikacji na studiach pierwszego i drugiego stopnia. Sylabusy, https://web.ue.katowice.pl/ sylabusy/uczelnia/, dostęp: 2.11.2015 r.
  7. Okoń W. 1984. Słownik pedagogiczny. Warszawa, PWN.
  8. Okoń W. 1987. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa, PWN.
  9. Okoń W. 1998. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa, Wydaw. Akad. Żak.
  10. Okoń W. 2003. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa, Wydaw. Akad. Żak.
  11. Okoń W. 2007. Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa, Wydaw. Akad. Żak.
  12. Pomykało W. 1993. Encyklopedia pedagogiczna. Warszawa, Fundacja "Innowacja".
  13. Radawiecka E. 2003. Aktywizujące metody nauczania rachunkowości. Zesz. Teoret. Rach. 14, 18-32.
  14. Skulimowski M. 2014. Współczesne postrzeganie roli dydaktyki w szkolnictwie wyższym - artykuł dyskusyjny. Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin., Ser. Oeconomica 311(75), 199-205.
  15. Szlosek F. 1999. Metody przypadków i metoda sytuacyjna w kształceniu zawodowym. Zesz. Warsz. CODN 21, 35.
  16. Szewczuk K. 2013. Metody dydaktyczne stosowane w szkole wyższej. Kraków, Wydaw. WAM.
  17. Szkolnictwo wyższe, http://eduentuzjasci.pl/images/stories/badania/rose2011/RoSE2011-R3-szkolnictwo- -wyzsze.pdf, dostęp: 2.11.2015 r.
  18. Szymczak M. 1979.Słownik języka polskiego. T. II. Warszawa, PWN.
  19. Tokarz A. 1985. Rola motywacji poznawczej w aktywności twórczej. Wrocław, Ossolineum.
Cited by
Show
ISSN
2081-0644
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.21
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu