BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zbaraszewska Anna (Uniwersytet Szczeciński), Majchrzak Iwona (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
Title
Idealny wykładowca według opinii studentów
Ideal Lecturer in the Opinion of Student
Source
Folia Pomeranae Universitatis Technologiae Stetinensis. Oeconomica, 2016, nr 83, s. 309-318, tab., rys., bibliogr. 11 poz.
Keyword
Szkolnictwo wyższe, Studenci, Nauczyciele
Higher education, Students, Teachers
Note
summ.
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie opinii studentów na temat cech, którymi powinien charakteryzować się idealny wykładowca.(fragment tekstu)

This article aims to identify the characteristics of what should have ideal lecturer in the opinion of students. Developing article preceded by literature studies and surveys conducted among university students. The main method used in the article is to analyze the sources and the method of deduction and induction. The study allowed us to develop a set of features of an ideal university teacher. The content in this article are the description of the silhouette of an academic teacher in literature and on the basis of conducted surveys.(original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Bogusz J. 1996. Autorytet nauczyciela akademickiego a wyniki kształcenia i wychowania. Pedagog. Szk. Wyż. 4, 15-27.
  2. Budny A., Sobolewska S., Śpitalniak K. 2013. Cechy dobrego wykładowcy, w: Mistrzostwo pedagogiczne jako konieczna cecha wykładowcy uczelnianego. Materiały konferencyjne V Konferencji Metodyczno- -Dydaktycznej, Wrocław 23 stycznia 2013. [b.w.], 40-46.
  3. Goćkowski J. 1984. Autorytety świata uczonych. Warszawa, PIW, 152-153.
  4. Haber L.H. 1996. Przedsiębiorczość jako parametr pozycji rynkowej nauczyciela akademickiego. Pedagog. Szk. Wyż. 7, 65-77.
  5. Kawula S., Ciczkowski W. 1996. Studia z pedagogiki społecznej. Warszawa, WSP, 181-183.
  6. Jaskot K., Jazukiewicz I. 2006. Role zawodowe nauczyciela akademickiego, w: Wprowadzenie do pedagogiki szkoły wyższej. Red. J. Jaskot. Szczecin, Oficyna INplus, 308.
  7. Rębosz S., Sikora I. 2013. Preferowane cechy nauczyciela akademickiego kierunku pedagogika w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego i Uniwersytetu Palackiego w Ołomuńcu. Zesz. UMCS 26, 183-194.
  8. Rumiński A. 1996. Nauczyciel akademicki wobec wartości życiowych. Pedagog. Szk. Wyż. 7, 90-91.
  9. Węgrzecki A. 2004. Sylwetka aksjologiczna nauczyciela akademickiego, w: Dobre obyczaje w kształceniu akademickim. Red. K. Kloc, E. Chmielecka. Warszawa, Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 34-38.
  10. Zalewska S.L. 2012. Nauczyciel akademicki dziś. Nadzieje i oczekiwania. Warsz. Stud. Pastoral. UKSW 16, 298.
  11. Znaniecki F. 1984. Społeczne role uczonych. Warszawa, PWN, 537.
Cited by
Show
ISSN
2081-0644
Language
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.21005/oe.2016.83.2.30
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu