BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Walkowiak Mikołaj
Title
The Efficiency of Electric Cars for Mitigating CO2 Emissions in Poland
Source
Research Papers in Economics and Finance, 2016, vol. 1, nr 1, s. 55-61, tab., bibliogr. 18 poz.
Keyword
Emisja gazów, Emisja zanieczyszczeń, Energia elektryczna, Przemysł elektroenergetyczny, Rynek samochodowy, Zanieczyszczenie powietrza
Gas emissions, Pollution emission, Electric power, Electricity industry, Car market, Air pollution
Note
summ.
Abstract
This paper concerns the estimation of indirect CO2 emissions associated with the use of electric engines in Poland. The indirect production of exhaust fumes emitted by electric cars is determined by two factors: the engine's power consumption and the volume of the emissions produced when generating power sold by distributors. The current structure of the Polish power system, which is the supplier of the prime mover for electric cars, uses mainly the conventional (high-emission) sources of energy. Thus, using electric cars becomes an indirect cause of the pollution in the atmosphere. Increasing the efficiency of the power production process along with limiting the emission level of the combustion process in conventional power plants is a fundamental and essential solution to reduce air pollution. (original abstract)
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. ACEA, 2016, New Passenger Car Registrations European Union, European Automobile Manufacturers' Association, Bruksela.
  2. Avere France, 2015, Immatriculations de véhicules électriques en Europe: +60% en 2014!, http://www.averefrance.org/Site/Article/?article_id=5985&from_espace_adherent=0 [dostęp: 30.01.15].
  3. Avere France, 2016a, Quelle est la place de la France sur le marché européen du véhicule électrique?, http://www.avere-france.org/Site/Article/?article_id=6515 [dostęp: 25.03.2016].
  4. Avere France, 2016b, La France en tête du marché européen du véhicule électrique au 1er semestre 2016, http://www.avere-france.org/Site/Article/?article_id=6662 [dostęp: 27.07.16].
  5. Enea, 2016, Struktura Paliw 2015, www.enea.pl grupaenea o_grupie struktura-paliw-2015 -enea.pdf&usg=AFQjCNHxX_WlrH7IFV6sv8iYwOhBSH4OA&sig2=PVhdluCCUsaLARuYo3lrIg&bvm=bv.129422649,d.bGs [dostęp:30.03.16].
  6. Energa-Obrót SA, 2016, Struktura paliw 2015, http://www.energa.pl/dla-firmy/grupa-energa/struktura-paliw.
  7. Michalak, J., 2014, Wybrane aspekty oddziaływania elektrowni na środowisko, Politechnika Poznańska, Instytut Elektroenergetyki, Poznań.
  8. Ministerstwo Środowiska, 2015, Krajowy Program Ochrony Powietrza do roku 2020 (z perspektywą do 2030), Warszawa.
  9. Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, 2013, Strategia Rozwoju Transportu Do 2020 Roku (z perspektywą do 2030 roku), Warszawa 23.01.2013.
  10. PGE Obrót SA, 2016, Struktura paliw 2015, http://www.pge-obrot.pl/o-spolce/struktura-paliw [dostęp:02.03.2016].
  11. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych.
  12. Rozporządzenie (WE) NR 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów.
  13. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) NR 595/2009 z dnia 18 czerwca 2009 r. dotyczące homologacji typu pojazdów silnikowych i silników w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności (Euro VI) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i obsługi technicznej pojazdów, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i dyrektywę 2007/46/WE oraz uchylające dyrektywy 80/1269/EWG, 2005/55/WE i 2005/78/WE.
  14. Rudnicki, T., 2008, Zeszyty Problemowe - Maszyny Elektryczne Nr 80/2008 - Pojazdy z silnikami elektrycznymi, Politechnika Śląska, Gliwice.
  15. RWE Polska SA, Informacje o strukturze oraz oddziaływaniu paliw i innych nośników energii na środowisko naturalne w zakresie energii elektrycznej sprzedanej w 2015 r., www.rwe.pl pl ~ media RWE-Group RWEZG Polska Dokumenty O-Firmie Publikacje-Struktura-Paliw struktura_paliw_rwe_polska_sa_2015.pdf&usg=AFQjCNFP1C2g-FEvV1Bv1X2l_FQGXEJurQ&sig2=fc9JTXkvc8pARuleD5xzqA&cad=rjt [dostęp: 31.03.16].
  16. Sorrell, S., 2009, Jevons' Paradox revisited: the evidence for backfire from improved energy efficiency, Energy Policy 37, 1456-1469. http://dx.doi.org/10.1016/j.enpol.2008.12.003.
  17. Tauron Polska Energia SA, 2016, Struktura paliw 2015, https://www.tauron.pl/tauron/o-tauronie/struktura-paliw/Strony/struktura-paliw.aspx.
  18. Wasiak, I., 2010, Elektroenergetyka w Zarysie - Przesył i rozdział energii elektrycznej, Politechnika Łódzka Łódź, 2010, s. 12-13, http://www.i15.p.lodz.pl/I15_poprzednia/pl/educatio/elektroenergetyka/El-en_skrypt.pdf.
Cited by
Show
ISSN
2543-6430
Language
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.18559/ref.2016.1.6
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu